Gotiskais romāns - vēsture un žanra teorija
Автор
Rusaka, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Novikova, Irina
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Gotiskais romāns – vēsture un žanra teorija” tiek aplūkota gotiskā romāna vēsture ar detalizētu ieskatu triju autoru, - Horasa Volpola, Annas Radklifas un Mērijas Šellijas, darbos. Šī darba pirmā nodaļa iepazīstina ar gotiskā žanra tradīcijām, raksturo žanra iezīmes un uzdevumus, kas tiek aplūkoti šo autoru darbos. Darba otrajā nodaļā tiek aprakstīti gotisko tradīciju elementi, kas ir atrodami analizēto autoru darbos. Darba trešajā daļā tiek analizēti divu rakstnieču, - Annas Radklifas un Mērijas Šellijas, darbi. Pētījuma mērķis ir noteikt sievietes vietu sabiedrībā, tajā laika posmā, kad tika uzrakstīti attiecīgie romāni, un kā tajos ir atspoguļoti dzimuma aizspriedumi. Pētnieciskās metodes apvieno dažādu kritiķu teorijas par gotiskās literatūras žanru, kā arī iepazīstina ar autoriem, kuri ietekmēja jaunā žanra aizsākšanos astoņpadsmitā gadsimta beigās un deviņpadsmitā gadsimta sākumā.
Atslēgvārdi: gotiskais romāns, žanrs, dzimums, gotiskās tradīcijas, pamati, kritiskās teorijas. The present bachelor paper “The Gothic Novel – History and Theory of the Genre” looks into the history of the Gothic novel with a detailed study of three authors: Horace Walpole, Ann Radcliffe and Mary Shelley. The first chapter of this bachelor paper introduces the Gothic traditions, characterizes the features and functions of the Gothic traditions within the works of three authors being under consideration. The second chapter outlines examples of Gothic elements and relates those elements to the Gothic literary genre within the evaluated works. The third chapter of this paper is the analysis of two female writers – Marry Shelley and Ann Radcliffe. The purpose of the research is to determine the position of women in the society at the time when the respective novels were composed and to investigate how gender differences were reflected in them. The study methods combine the examination of critical theories about female writers, connected with the Gothic literature, introduction of the writers which influenced the beginning of the new genre in the late-eighteenth and early-nineteenth centuries.
Keywords: The Gothic novel, genre, gender, Gothic traditions, elements, critical theories.