Heterogēnas klases skolēnu runāšanas prasmju attīstīšana angļu valodā
Autor
Jekimova, Katerina
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tēmas izvēli var pamatot ar autores pētījuma praktisko nepieciešamību mācīt angļu valodu heterogēnas klases skolēniem vakara vidusskolā. Šī darbības pētījuma mērķis bija pierādīt, ka, lai veicinātu skolēnu runāšanas prasmju attīstīšanu, nepieciešams mācīt vienlaicīgi visas četras valodu prasmes, papildinot tās ar runas prasmēm saistītiem uzdevumiem. Pētījuma rezultāti balstās uz klasē veiktajiem novērojumiem un pēc Eiropas pamatnostādņu skalas skolēnu pašnovērtēšanas pētījuma sākuma un beigu rezultātiem. Iegūtie dati pierāda, ka integrēto prasmju pieejas izmantošana angļu valodas stundās, pievēršot īpašu uzmanību atbilstošiem runas prasmju veicinošiem uzdevumiem, attīsta skolēnu runāšanas prasmes.
Atslēgvārdi: runāšanas prasmes, integrēto prasmju pieeja, heterogēnas klases skolēni. The choice of the theme was determined by a practical need of the author of the present research to teach English in the evening school class of heterogeneous learners. The aim of the conducted action research was to prove that in order to facilitate the development of heterogeneous learners’ speaking skills, all four language skills should be taught inclusively and accompanied by relevant speaking tasks. The research comprised classroom observations and the learners’ European Framework self-assessment grid results at the beginning and at the end of the research. The data obtained partly proved that the implementation of the integrated skills approach with a particular emphasis on relevant speaking tasks facilitates the development of heterogeneous learners’ speaking skills.
Key words: speaking skills, integrated skills approach, heterogeneous class learners.