STANAG 6001 pārbaudes darbu ietekmējums uz rakstīšanas prasmi iesācēju līmenī Nacionālo bruņoto spēku Valodu skolā
Autor
Trimalniece, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pārbaudes darbu ietekmējums ir nozīmīgs jēdziens, kuru valodu skolotājiem būtu jāņem vērā, lai nodrošinātu efektīvākas mācīšanas un mācīšanās norises. Valodu mācīšanā negatīva pārbaudes darbu ietekme uz studentiem var atstāt negatīvas sekas viņu attieksmes un valodas uztveršanas ziņā, kamēr pozitīva pārbaudes darbu ietekme var iedrošināt studentus apgūt valodu. Tāpēc pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai STANAG 6001 pārbaudes darbi atstāj pozitīvu vai negatīvu ietekmi uz rakstīšanas prasmi iesācēju līmenī Nacionālo bruņoto spēku Valodu skolā.
Lai sasniegtu pētījuma mērķi, darba autore izmanto gadījuma pētniecības metodi un datus ievāc ar aptauju, interviju, novērojumu un dokumentu analīzes palīdzību. Rezultāti parāda, ka STANAG 6001 pārbaudījumi atstāj pozitīvu ietekmi uz studentiem.
Atslēgvārdi: parbaudījumu ietekme, testi, augstas likmes testi, zemas likmes testi, pārbaudījumu ietekme uz rakstīšanas prasmi, pozitīva pārbaudījumu ietekme, negatīva pārbaudījumu ietekme The washback effect is an important concept that language teachers should take into consideration to ensure more effective teaching and learning process. In language teaching negative language test washback on students may leave negative consequences on their attitude towards and perception of the language acquisition. Meanwhile, positive washback may encourage the students to learn the language. Therefore, the aim of the research is to investigate whether STANAG 6001 tests leave a positive or negative washback effect on writing in elementary level classes in the National Armed Forces Language School.
To achieve the aim of the research, the author examines theoretical sources, uses a case study and gathers data through questionnaires, interviews, class material and document analysis. The results show that STANAG 6001 tests left positive washback effect on the students.
Keywords: washback, tests, high-stakes tests, low-stakes tests, washback on writing, positive washback, negative washback