Show simple item record

dc.contributor.advisorPutniņa, Aivitaen_US
dc.contributor.authorPokšāns, Artūrsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:03:15Z
dc.date.available2015-03-24T08:03:15Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other44083en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22298
dc.description.abstractŠis darbs izvērš plašāku termina “aicinājums” nozīmi un pēta, kā šis termins palīdz aplūkot individuālu personu karjeras izvēles iemeslus. Par pamatu tiek izmantota Pjēra Burdjē teorija, kuras paplašināšanai es izvēlējos pētīt vienu no nozarēm, kurā Rietumu sabiedrībā vērojama dzimumu asimetrija. Šī nozare – pirmsskolas izglītība (PSI) – bieži tiek izmantota kā piemērs profesijai, kuras veikšanai nepieciešams aicinājums. Lai ilustrētu dažādus faktorus, kuri ietekmē aicinājuma procesu, esmu iekļāvis arī R. V. Konela un Dž. Akeres teorētiskos materiālus, kuri tiek plaši izmantoti PSI pētījumos. Šis darbs parāda, kā sabiedrības strukturālā daba nosaka lomas, kuras cilvēki pilda savā karjerā. Darbā tiek piedāvāts skatīt aicinājuma jēdzienu plašākā kontekstā, argumentējot, ka pilnīgāku ieskatu aicinājumā iespējams iegūt aplūkojot ne tikai dzimti, bet veicot arī prestiža un ekonomisko apsvērumu analīzi. Atslēgas vārdi: PSI, aicinājums, dzimte, hegemoniskā maskulinitāte, dzimšu sadalītas iestādes, Burdjē, Akere, Konelsen_US
dc.description.abstractDrawing upon the theory by Pierre Bourdieu, this paper extends the term ‘vocation’ and explores how this term lets us look at the forces behind the professional choices of individuals. To extend the theoretical framework of Bourdieu, I chose to analyse one of the fields that is the most gender-skewed in Western society and is often used as an example for a field that required person to have a vocation – early childhood education (ECE). In order to illustrate the different factors that affect the process of vocation, I have included the theories of R. W. Connell and J. Acker that are widely used in ECE research. The paper shows how the structural nature of society determines the actor choices in relation to her or his career. The thesis argues that to get a more complete picture of vocation it is important to encompass not only gender, but also prestige and economic considerations in analysis. Key words: ECE, vocation, hegemonic masculinity, gendered institution, Bourdieu, Acker, Connellen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropoloģijaen_US
dc.titleSūtība: aicinājuma nozīme vīriešiem, kuri nodarbināti pirmsskolas izglītības iestādēsen_US
dc.title.alternativeVocation: Importance of Calling for Males Working in Early Childhood Educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record