Kurzemes reģiona laikrakstu saturs un tā atbilstība auditorijas vēlmēm
Автор
Golubeva, Ivonna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kleckins, Ābrams
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma ir “Kurzemes reģiona laikrakstu saturs un tā atbilstība auditorijas vēlmēm”.
Darba ietvaros apzināts attiecīgā reģiona vietējo laikrakstu saturs un auditorijas apmierinātība ar piedāvāto. Tāpat apzināts, kuras tēmas vairāk pārstāvētas Kurzemes reģiona vietējos laikrakstos, salīdzinot vai tas atbilst auditorijas ekspektācijām, kā arī aptaujāti vairāku laikrakstu redaktori, noskaidrojot pašu avīžu izvirzītās prioritātes laikraksta satura veidošanā.
Teorētiskajā daļā apskatīta lokālo laikrakstu specifika un veidi, kā arī apzināta Kurzemes reģiona mediju vide, īpašu uzmanību pievēršot laikrakstiem. Apskatīts arī reģionālo mediju patēriņš Latvijā, kā arī apzināti auditorijas attieksmi veidojošie faktori.
Laikrakstu satura un auditorijas attieksmes pētīšanā attiecīgi tika izmantota kvantitatīvā kontentanalīze un standartizēta aptauja. Kā papildus metode laikrakstu redaktoru viedokļa noskaidrošanai izmantota strukturētā intervija.
Bakalaura darba ietvaros veiktajā petījumā secināts, ka Kurzemes vietējie laikraksti visvairāk lasītājiem piedāvā rakstus par norisēm sabiedrībā un izklaidi. Tas sasaucas ar auditorijas vēlmēm, kura norāda, ka šīs sadaļas ir interesantākās, lai arī puse no respondentiem gan vēlētos redzēt izmaiņas savas pilsētas laikrakstā. Lokālās preses patēriņu vairāk nosaka vēlme piederēt kopienai, nevis nepieciešamība pēc kvalitatīva medija.
Darba struktūra veidota no teorētiskās daļas, metodoloģijas apskata, pētnieciskās daļas, analītiskās daļas un secinājumiem.
Atslēgvārdi: Kurzemes reģiona laikraksti, lokālā prese, auditorija, aptauja, kontentanalīze The bachelor work is called “The content of Kurzeme regional newspapers and its compliance with audience's needs”.
Work analizes the region's local newspaper content and audience satisfaction with its offer. Work also includes an overview if themes that are more represented in local newspapers of Kurzeme region, comparing it to audience expectations. Also there are several newspaper editors surveyed with aim to find out the priorities by developing their newspaper content.
The theoretical part deals with the nature and types of local, and it also stresses out Kurzeme region's media environment, with particular attention to the newspapers. There is also information about the regional media consumption in Latvia, as well as about audience attitudes to media.
Newspaper content and audience attitudes are studied with quantitative content analysis and a standardized questionnaire. As an additional method of seeking the opinion of a newspaper editor is used a structured interview.
Bachelor's thesis, the study found, is that most local newspapers of Kurzeme offer readers articles on developments in society and entertainment. This echoes the wishes of the audience, which indicates that this title is interesting, although half of the respondents would like to see changes in their local newspaper. Local press consumption is more determined by desire to belong to a community, rather than the need for high-quality media.
The structure of bachelor is formed from the theoretical part, the methodology, experimental parts, the analytical part and conclusions.
Key words: Kurzeme regional newspapers, local press, audience, survey, content analysis