Show simple item record

dc.contributor.advisorTunne, Inetaen_US
dc.contributor.authorŠaltene, Diānaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:04:03Z
dc.date.available2015-03-24T08:04:03Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15705en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22523
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Sociālās reklāmas kampaņas par bērnu drošību: komunikācija un auditorijas viedokļu analīze”. Pētījuma problēma – komunikācijas īpatnības, kuras ietekmētu auditorijas pozitīvo attieksmi domāt un rīkoties par bērnu drošību. Latvijā katru gadu tiek veidotas jaunas sociālās reklāmas kampaņas un katra šī kampaņa tiek organizēta ar konkrētu sociālo problēmu, tāpēc ir svarīgi izanalizēt un izpētīt ar kādiem līdzekļiem tiek piesaistīta konkrētā mērķauditorijas uzmanība un iesaiste. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un pētnieciskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek apskatīti sociālās reklāmas kampaņas – definīcijas, galvenie trūkumi, psiholoģiskie aspekti, mediju kanālu izmantojums, auditorijas raksturojums, kā arī mērķauditorijas analīze. Pētnieciskajā daļā tiek izmantotas četras pētniecības metodes. Trīs dažādu fokusa grupas izveidošana – bērni vecumā no 9-11 un 12-16 gadu vecumam un viņu vecāku fokusa grupa, kā arī veikta sociālo reklāmas kampaņu analīze un trīs ekspertu intervijas, jeb trīs daļēji strukturizētās intervijas, kuras tika realizētas ar e-pastu starpniecību: „Piezvani savam bērnam tagad” – kurators Andris Lembergs, „Piesprādzē. Neriskē” – CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa un „Neļauj sevi pazemot internetā” – Latvijas interneta asociācijas sabiedrisko attiecību speciālists Ivars Kalniņš. Izmantota arī A.A. Bergera pieeja drukāto reklāmu analīzei. Ar šo pieeju analizētas divas drukātās reklāmas – vides reklāma un preses reklāma, kurās iekļauts kampaņas ziņojums un simbols. Pēc Bērtona un Fleja pieejas analizēta sociālā reklāmas kampaņa, jo pēc autoru aprakstītajiem kritērijiem spētu izanalizēt tās efektivitāti. Bakalaura darba noslēgumā tiek secināts, ka sociālo reklāmas kampaņu „Piezvani savam bērnam tagad”, „Piesprādzē. Neriskē”, „Neļauj sevi pazemot internetā” efektivitāti spēja noteikt izmantotās komunikāciju īpatnības un dažādu mediju kanālu izvēle. Atslēgas vārdi: sociālais mārketings, reklāma, kampaņa, komunikācija, auditorija, drošība.en_US
dc.description.abstractThe topic of the bachelor work is “Social marketing campaign about children safety: communication and audience’s analysis”. The problem of the study – communication individuality which make to affect audience’s positive attitude to take care and thinking more about children’s safety. In Latvia every year have made new social marketing campaign’s and every this social campaign have been organized about actual social problem, so it is mean that this social campaigns need to analyzed and to explored what kind of resources have been attached and involve audience’s attention. The term paper consists of two parts – the theoretical one and the research one. The theoretical part deals with social marketing campaign – definitions, main wants, psychological aspects, media canal available, audience’s characteristics and also target audience. The research part consists of four methods. Tree focus groups attitude interview: one group – children from 9 – 11 years old, second group – children and youth from 12 – 16 years old and third groups of their parents and also three media expert interviews of social campaigns, or tree partially framing interview’s, who was realized by e-mail - „Piezvani savam bērnam tagad” – curator Andris Lembergs, „Piesprādzē. Neriskē” – CSDD public relation specialist Ieva Bērziņa and „Neļauj sevi pazemot internetā” – Latvia’s internet association public relations specialist Ivars Kalniņš. Used A. Asa Berger’s access analyze for printed commercials, which contain campaign symbol and information. Following Flay and Burton Access, analyzed campaign effectiveness. In end of the bachelor work a conclusion is drawn, that effectiveness of a social marketing campaign „Piezvani savam bērnam tagad”, „Piesprādzē. Neriskē”, „Neļauj sevi pazemot internetā” identified used a communication futures and media canal available. The key words: social marketing, advertising, campaign, communication, audience, safety.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleSociālās reklāmas kampaņas par bērnu drošību: komunkācija un auditorijas viedokļu analīzeen_US
dc.title.alternativeSocial marketing campaign about children safety: communication and audience attitude analysisen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record