Kravu pārvadājumi kā Latvijas ekonomisko pārmaiņu indikators
Autor
Ilmere-Grospine, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brants, Māris
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba “Kravu pārvadājumi kā Latvijas ekonomisko pārmaiņu indikators” mērķis ir analizēt gaisa kravu pārvadājumu nozares attīstību Latvijā kopš 1991.gada un tās saistību ar Latvijas ekonomiskajām pārmaiņām. Kā galvenie uzdevumi tika izvirzīti:
1.apkopot teorētisko materiālu, kas skaidrotu kopējās attīstības tendences Latvijā un gaisa kravu pārvadājumu nozarē;
2.apkopot informāciju par vadošajiem uzņēmumiem Latvijā, kas darbojas gaisa kravu pārvadājumu nozarē;
3.veikt intervijas ar gaisa kravu pārvadājumu nozarē iesaistītajiem aktoriem – uzņēmumu pārstāvjiem, Satiksmes ministrijas ierēdņiem, klientiem, kas izmanto gaisa kravu pārvadājumu kompāniju pakalpojumus;
4.analizēt gaisa kravu pārvadājumu nozares attīstības tendences, balstoties uz datiem par darba gaitā pētīto uzņēmumu darbību;
5.identificēt iemeslus, kas kavē gaisa kravu pārvadājumu attīstību, un faktorus, kas to veicina;
6.iezīmēt un raksturot saikni starp sabiedrības kopējām attīstības tendencēm un gaisa kravu pārvadājumu nozari;
7.izdarīt secinājumus.
Darba empīriskās daļas ietvaros tika veiktas 10 padziļinātās intervijas. Pētījums sastāv no statistikas datu analīzes par gaisa kravu pārvadājumu nozares attīstību, kā arī no intervijām apkopotās informācijas. The objective of the bachelor paper “Freight traffic as Indicator of Economic Changes in Latvia” is to analyze the development of freight traffic, especially, air cargo shipment. Assignments of the research are:
1.to analyze the theoretical approaches, which examine social changes and the constituting of a society,
2.to summarize available information about the leading companies in air freight in Latvia,
3.to carry out in-depth interviews with the representatives of the companies, Ministry of Traffic, as well as with clients, which use the services provided by air freight companies;
4.to analyze main tendencies in air freight sector;
5.to identify the reasons, which prevent the development of the air freight, and factors, which contribute it;
6.to characterize the linkage between society’s main development tendencies and air freight industry;
7.to draw conclusions.
Within the survey, 10 in-depth interviews were conducted. The practical research consists of statistical analyses about air freight branche’s development, as well as acquired information from conducted interviews.