Publiskās telpas un indivīda sociālā mijiedarbība lielveikalā
Author
Reinalde, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tisenkopfs, Tālis
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums aplūko publiskās telpas un indivīda sociālo mijiedarbību lielveikalā. Pētījumā izvirzīts apgalvojums, ka indivīda darbību lielveikalā nosaka tā specifiskā publiskās telpas organizācija un simbolika. Pētījuma novitāte ir projektētas telpas etnometodoloģiska studija, kas ļauj tieši aplūkot indivīdu darbības telpā. Novērojums veikts lielveikalos Spice un Olympia, kas atrodas Rīgā, Pārdaugavā. Novērojumu papildina materiālu analīze un autores ikdienas pieredze. Autore lielveikala apmeklējumu atspoguļo kā ceļojumu, kas sākas indivīda mājās ar lielveikala reklāmu un virtuālo telpu internetā. Ceļojums sākas ar tuvināšanos lielveikalam. Kā tipiski lielveikala apmeklējuma objekti aplūkoti ieeja, gaitenis, eskalators/kāpnes/lifts, telpa bērniem, kases zona un izeja. Lielveikalu kartes indivīdam ļauj plānot ceļojuma maršrutus. A statement is brought forward in the research that actions of an individual in a shopping mall are determined by specific organization and symbolic of its public space. Project’s novelty is an enthomethodological study of the projected space, which allows a direct observation of the actions of individuals in this space. Observation has been conducted in the shopping malls Spice and Olympia, located in Riga, Kurzemes suburb. Observations are supplemented by analysis of materials and author’s daily experience. Author reflects a visit to shopping mall as a journey that begins with a television advertisement at individual’s home or in a virtual internet space. As typical objects of visit in the shopping mall are - the entrance, the hallway, the escalator / stairway/ lift, space for children, the pay-box zone and the exit.