Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorArāja, Māraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:04:09Z
dc.date.available2015-03-24T08:04:09Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21965en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22565
dc.description.abstractPētījuma „Polisēmija reklāmas ziņojumos: 2009.-2011. gada sociālo reklāmu analīze” mērķis ir izpētīt reklāmas vēstījuma polisēmās nozīmes un analizēt auditorijā veidotās dažādās nozīmes, identificējot polisēmijas saistību ar reklāmas vēstījuma efektivitātes paaugstināšanu. Darbs ir starpdisciplinārs un apvieno kognitīvo zinātņu, psiholoģijas un lingvistikas jomu ar komunikācijas zinātni un ļauj vērtēt reklāmas vēstījuma polisēmijas saistību ar tās efektivitāti. Pēc 128 reklāmu kontentanalīzes un aptaujas, noskaidrojot iespējamās nozīmes 16 reklāmām, tika pierādīts, ka reklāmu ziņojumu nozīmes ir polisēmas. Aptaujā piedalījās 316 respondenti un tika identificētas 5056 nozīmes. Izveidotos nozīmju tīklus var iedalīt 3 grupās – reklāmas, kurām piešķirtās nozīmes ir vienlīdzīgas, kurām izvirzās 2-3 izteiktas nozīmes un kurām izvirzās viena izteikta nozīme. Tās, kurām piešķirtās nozīmes ir savā starpā saistītas, vairāk motivē rīkoties atbilstoši tās aicinājumam.en_US
dc.description.abstractObjective of master thesis – Polysemy in advertising: An analysis of social advertising in 2009-2011 – is to research polysemical meanings of different social advertisements and analyze how auditory perceive various meanings of it. Rresearch project is interdisciplinary and it combines cognitive science, psychology and linguistics with communication science. Research is based on content analysis of 128 social advertisements in Latvia. After careful analysis 16 advertisements were presented in a poll. Data showed 5056 different meanings of presented social advertisements. After content analysis different advertisement meaning networks were made which can be dividend in three groups – advertisements with equal meanings, advertisements with 2 to 3 meanings and advertisements with one strong meaning. Advertisements with meanings which are linked are more motivating to their audience.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titlePolisēmija reklāmas ziņojumos: 2009.-2011. gada sociālo reklāmu analīzeen_US
dc.title.alternativePolysemy in advertising: An analysis of social advertising in 2009-2011en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record