Atmiņu tēma un naratīva struktūra Terensa Deivisa filmās "Bērni", "Madonna un bērns", "Nāve un pārveidošana"
Автор
Puriņa, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā tika apskatīta Terensa Deivisa filmu naratīva struktūra un noteikta atmiņu tēmas ietekme uz struktūras veidošanos. Kā pētniecības jautājumi tika izvirzīts atklāt, kādi simboli ietekmē skatītāju spēju interpretēt stāsta notikumus, vai režisors ievēro sev raksturīgu naratīva struktūru izvēlētajās filmās un vai atmiņu tēma to ietekmē. Darbs sastāv no teorētiskās literatūras par kino semiotikas teoriju, kino naratīva teoriju, kino izteiksmes līdzekļiem, atmiņu tēmu un metodoloģiju, kurā ietilpst semiotikas un naratīva analīze. Pētījuma rezultāti liecina, ka Deivisam piemīt konkrēts naratīva stils, atmiņu tēma ietekmē izvēlēto filmu stāstu struktūras un atklāti simboli, ar kuru palīdzību Deiviss manipulē ar stāsta vēstījumu.
Atslēgas vārdi: Terenss Deiviss, atmiņu tēma, naratīvs, Bērni, Madonna un bērns, Nāve un pārveidošana The Bachelor paper discusses narrative structure and memory theme in Terence Davies’ movies Children, Madonna and child, Death and transfiguration. The research questions were – what symbols are used to convey the film message, does Davies have typical characteristic narrative structures in the selected movies and does memory theme affect them. The paper consists of theoretical material on the theory of cinema semiotics, film narrative, cinema modes of expression, memory theme and methodology, which consists of semiotic and narrative analysis. Research results show that Davies has a specific narrative style, memory theme affects narrative structures and there are symbols which help Davies to manipulate the story message.
Key words: Terence Davies, memory theme, narrative, Children, Madonna and child, Death and transfiguration