Vecāku ekspektācijas un to atbilstība skolu piedāvātajai programmai par kultūras mantojuma nodošanu skolās ar krievu mācību valodu
Author
Baranovska, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šūpule, Inese
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bilingvālā izglītība Latvijā ir plaši pētīta tēma. Pēdējos gados ar to ir saistītas asas diskusijas Latvijas sabiedrībā, kam par iemeslu ir Latvijas sabiedrības krievvalodīgās lingvistiskās grupas neapmierinātība ar pārmaiņām izglītības sistēmā, kas attiecas uz skolām ar krievu mācību valodu.
Šī darba uzdevums ir izpētīt, krievvalodīgo vecāku, kuru bērni iegūst vispārējo izglītību minētajās skolās, kā arī noteikt vai un cik lielā mērā skolu programmas nodrošina sagaidīto funkciju izpildi.
Darba teorētiskā bāze sastāv no institucionālisma teoriju pārskata, ārzemēs un Latvijā veikto pētījumu analīzes. Empīriskajā daļā, savukārt, tika analizēti Latvijā veikto pētījumu par etnisko integrāciju un divvalodu izglītību sekundārie dati.
Atslēgvārdi: bilingvālā izglītība, institūti, etniskās attiecības, krievvalodīgo lingvistiskā grupa, ekspektācijas. Bilingual education in Latvia is the widely studied issue. Because of Latvia’s society part of Russian-speaking language dissatisfaction of the changes in educational system according to schools where language of tuition is Russian, of the late years there have been strong discussions in the society of Latvia.
The task of this work is to survey out the expectations of Russian language parents whose children are getting all round education in Russian language schools and to find out whether and how programs of schools provides fulfillment of expected functions.
The theoretical part consists of overview of institutionalism theories and the analysis of carried surveys in Latvia and abroad. In the empirical part the data of carried surveys about ethnical integration and bilingual education in Latvia were analyzed.
Key words: bilingual education, institutions, ethnic relationships, Russian-speaking linguistic group, expectations.