Bāzes līmeņa kategorijas ziņojumu efektivitāte vides reklāmās: 2011.– 2012. gada sociālo reklāmu analīze
Author
Brensons, Niks
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba "Bāzes līmeņa kategorijas ziņojumu efektivitāte vides reklāmās:
2011.– 2012. gada sociālo reklāmu analīze" mērķis ir noskaidrot kategorizācijas līmeni
sociālo kampaņu vides reklāmās Latvijā, veicot aprakstošu pētījumu. Darbā ir izvirzīta
hipotēze, ka sociālo reklāmu efektivitāte balstās bāzes līmeņa kategorijas ziņojumos. Darbā
izmantotas E. Rošas prototipu un bāzes līmeņa teorijas, sociālā mārketinga pieejas, savukārt
semiotikas teorijas skatītas galvenokārt U. Eko, F. de Sosīra, D. Čandlera un Č. Pīrsa
piedāvātajā skaidrojumā.
Pētījums ir veikts, izmantojot vizuālo kontentanalīzi, fokusa grupas, daļēji strukturētās
intervijas un anketēšanu. Pētījuma rezultātā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies.
Atslēgvārdi: uztvere, kategorizācija, vizuālā komunikācija, vides reklāma, efektivitāte The aim of the Bachelor
thesis "Effectiveness of basic-level category messages in
outdoor advertisements: An analysis of social advertisements 2011–2012” is to ascertain the
level of categorization in social outdoor advertisments in Latvia by carrying out a descriptive
research.The proposed hypothesis of this work is that the effectivenes of social avertising
depends on basic-level category messages. Used in the work are E. Rosch's prototype and
base level theories, social marketing approaches, while from the semiotics perspective
theories of the work of U. Eko, F. de Saussure, D. Chandler, C. Pierce were mainly applied.
The research is carried out using content analysis, focus groups, partially structured
interviews and questionaires. The proposed hypothesis has been proven.
Keywords: perception, categorization, visual communication, outdoor advertising,
efficiency