• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Populārāko nebanku kredītdevēju mārketinga komunikācijas aktivitāšu vērtējums jauniešu auditorijā

Thumbnail
View/Open
309-34095-Kalnina_Sintija_sk10257.pdf (2.942Mb)
Author
Kalniņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Populārāko nebanku kredītdevēju mārketinga komunikācijas aktivitāšu vērtējums jauniešu auditorijā” mērķis ir izpētīt, kā nebanku kredītdevējus atspoguļo mediji, kādas ir populārāko nebanku kredītdevēju mārketinga komunikācijas aktivitātes un kā tās vērtē jaunieši. Teorētiskajā daļā aplūkota mārketinga komunikācija, tās instrumenti un kanāli, kā arī patērētāju uzvedība. Pētījumā izmantota kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze, anketēšana un fokusa grupas intervija. Secināts, ka nebanku kredītdevēju mārketinga komunikācijas aktivitātes medijos un jauniešu auditorijā lielākoties tiek vērtētas negatīvi. Apstiprinās, ka nebanku kredītdevēju vēstījumi rada sajūtu, ka ātrie kredīti ir ērts veids, kā uzlabot finansiālo situāciju. Darba struktūru veido teorētiskā, metodoloģiskā un empīriskā daļa. Atslēgvārdi: mārketinga komunikācija, patērētāju uzvedība, jauniešu auditorija, nebanku kredītdevēji, ātrie kredīti, „SMScredit.lv”, „Vivus.lv”, „InCredit Group”
 
The aim of the bachelor thesis „Youth audience's evaluation of popular non-bank lenders' marketing communication activities” is to explore how non-bank lenders are reflected in the media, what are the most popular marketing communication activities of the non-bank lenders and how are they evaluated by the youth audience. The theoretical part describes marketing communication, its tools and channels, and consumer behaviour. The study was conducted using content analysis, questionnaire and focus group interview. The study concludes that non-bank lenders’ activities are mostly viewed negatively by the media and youth audience, and their communication creates a feeling that taking quick loans is a convenient way to improve the situation. The structure of the work consists of theoretical part, methodology and empirical part. Keywords: marketing communication, consumer behavior, youth audience, non-bank lenders, quick loans, "SMScredit.lv", „Vivus.lv”, „InCredit Group”
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22658
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV