Kampaņa par Eiro ieviešanu 2014. gadā Latvijā: mediju efektu vērtējums laikrakstu "Diena" un "Вести Сегодня" auditorijās
Author
Kozins, Iļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Kampaņa par Eiro ieviešanu 2014. gadā Latvijā: mediju efektu vērtējums laikrakstu "Diena" un "Вести Сегодня" auditorijās” mērķis ir noteikt, kādi mediju efekti radušies informācijas kampaņas ietekmē par eiro ieviešanu Latvijā laikrakstu auditorijās un, kā auditoriju dalībnieki vērtē iespējamos mediju efektus.
Pētnieciskā problēma ir mediju efektu vērtējums laikrakstu auditorijās.
Darbu veido teorijas, metodoloģijas, empīrijas un secinājumu nodaļa. Teorētiskā pieeja balstās uz dienas kārtības teoriju un kumulatīvo efektu modeli. Metodoloģijas daļā aprakstīta kontentanalīze, anketēšana un semantiskais diferenciālis.
Svarīgākais empīriskās daļas secinājums: pētījumā atklājās dienas kārtības efekti abos laikrakstos, taču atšķirīgās pakāpēs.
Atslēgvārdi: eiro, mediji, efekti, auditorijas. The aim of bachelor thesis “The campaign of introduction of the Euro in Latvia in 2014: evaluation of media effects in audiences of Latvian dailies "Diena" and "Вести Сегодня"” is to find out, which media effects emerge under the influence of euro-introduction campaign in the audiences of newspapers and to detect, how audiences evaluate possible media effects.
The research problem is the evaluation of media effects in newspapers audiences.
Paper includes theoretical, methodological, empirical and conclusion part. Theoretical approach is based on agenda setting theory and cumulative effects model. Methodology section describes content analysis, survey and semantic differential.
The empirical study concluded that agenda setting effects take place in newspapers audiences, but on different levels.
Key words: euro, media, effects, audiences.