Nedzirdīgo jauniešu augstākās izglītības iespējas Latvijā
Author
Sprodzēna, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bela, Baiba
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Nedzirdīgo jauniešu augstākās izglītības iespējas Latvijā” apskatītas nedzirdīgo jauniešu augstākās izglītības iespējas Latvijā. Kā darba mērķis tika izvirzīts nedzirdīgo jauniešu augstākās izglītības iespēju Latvijā novērtējums. Lai šo mērķi sasniegtu tika veikts normatīvais un funkcionālais vērtējums, kas sevī iekļauj dažāda līmeņa normatīvajos aktos reglamentēto tiesību un pienākumu salīdzinājumu, 2 padziļinātas intervijas, kā arī labo prakses piemēru meklējumus, kas atklātu nedzirdīgo jauniešu iespējas iegūt augstāko izglītību Latvijā.
Darba gaitā atklāts, ka galvenie šķēršļi nedzirdīgo jauniešu augstākās izglītības ieguvē ir finansiālie apstākļi un vāja starpinstitucionālā, kā arī institūciju un indivīda sadarbība.
Atslēgas vārdi: augstākā izglītība, vienlīdzība, nedzirdīgi jaunieši This work “Deaf-mute Youth Possibilities of Higher Education in Latvia” examines deaf-mute youth possibilities of higher education in Latvia. Objective of this work is evaluation of deaf-mute youth possibilities of higher education in Latvia. To accomplish the task of evaluation normative and functional estimation, which includes comparing rights and liabilities of different documents and acts, taking 2 interviews and searching for positive practice, that reveals possibilities of deaf-mute youth of higher education in Latvia, was given
Main obstacles of hindering deaf-mute youth from getting higher education are financial conditions and weak cooperation between institutions themselves and between individual and institutions.
Keywords: higher education, equality, hearing impaired youth,