Retro stila pielietojums TV reklāmas vēstījumos 2005.─2006.g.
Author
Geņdikova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir veltīts retro stilizācijai kā TV reklāmas žanram. Pētnieciskā problēma ir šī žanra pielietojuma daudzveidība - reklamējamam produktam, mērķauditorijai utt. Darbs ir veidots uz mūsdienu autoru – A.Bergera, J.Foulsa, J.Viljamsones, M.Radigera, P.Messarisa, C.Rīda u.c. teoriju bāzes, kas apskata pētījuma objektu vairākus aspektus.
Pētījuma mērķis bija retro stilizācijas kā reklāmas žanru dažādu kategoriju precēm un pakalpojumiem izpēte, kas tika sasniegts veicot kvantitatīvu satura analīzi un kvalitatīvu semioloģisku analīzi. Darba empīriskā bāze ir 100 retro stilizētās TV reklāmas ar sižetu un personāžiem, nominētās starptautiskajos reklāmu festivālos un filmētās 2005. un 2006. gadā. Pētījuma rezultātā tika apstiprināts, kā retro stilizētās TV reklāmas izraisa papildus emocijas, kā arī ir izdevies izdalīt un aprakstīt šī žanra reklāmas 7.
Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās, analītiskās daļas ar pielikumiem. This work is devoted to retro stylized TV commercials as advertising genre. The problem of research is the variety of this genre’s usage - in reference to advertised product, target auditory etc. The theoretical base of this work is modern authors’ concepts such as A.A.Berger, J.Fowles, J.Williamson, M.Radiger, P.Messaris, C. Reed and others, that approach the study’s object from different aspects.
The aim of this work was to study retro stylization as an advertising genre, related to different categories of products and services, that was reached by quantitative content-analysis and qualitative semiological analysis.The empirical base were 100 retro stylized TV commercials with plot and characters, that were nominated in international advertising festivals in 2005 and 2006. As a result of the study it was confirmed, that TV commercials with retro stylized design are calling extra emotions. Besides, the classification of retro stylized commercials was worked out.
Work consists of theoretical, methodological and analytical chapters with appendixes.