• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Islamafobija. Vācijas un Lielbritānijas gadījumi

Thumbnail
View/Open
309-38565-Romanovska_Kristine_kr08108.pdf (413.6Kb)
Author
Romanovska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kļaviņš, Didzis
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēmas “Islamafobija. Vācijas un Lielbritānijas gadījumi.” mērķis ir izpētīt kā tiek atspoguļots islāms vācu un britu vadošajos masu medijos. Darbā tika izvirzīta šāda hipotēze: Lielbritānijas sabiedrība ir kritiskāk noskaņota attiecībā pret islāmu nekā Vācijas sabiedrība, ko veicina Lielbritānijas vadošo mediju tendence atspoguļot islāmu galvenokārt negatīvi. Darba teorētiskajā daļā tika aprakstīts islamafobijas jēdziens, masu mediju loma sabiedriskās domas veidošanās procesā. Savukārt empīriskajā daļā apskatīts kā tika atspoguļots burkas aizliegums Francijā vadošajos Vācijas un Lielbritānijas laikrakstos “Der Spiegel” un “The Telegraph” un veiktas daļēji strukturēta intervijas. Darbā izvirzītā hipotēze tika apstiprināta. Atslēgvārdi: islamafobija, islāms, masu mediji.
 
The aim of the bachelor thesis “Islamaphobia. The case of UK and Germany” is to make a reseach concerning the imagine of islam in the leading mass media in the UK and Germany. Author of thesis promotes hypothesis that society in the UK is more critical towards islam than society in Germany what is promoted by the leading mass media that tends to show islam mainly in a negative way. The theoretical part of this paper begins by discussing Islamophobia and its various definitions and the role of mass media in the process of making a public opinion. The empirical part of this paper consists of the content analysis of 2 leading newspapers in Germany and in the UK “Der Spiegel” and “The Telegraph” followed by partly structured interviews. Hypothesis proposed by the author is approved. Key words: islamaphobia, islam, mass media.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22702
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV