Biznesa augstskolas "Turība" bibliotēkas krājuma izmantošana
Autor
Švesa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbs izstrādāts ar mērķi, apzināt reālo situāciju Biznesa augstskolas „Turība” bibliotēkas krājuma izmantošanā, un noskaidrot tā lietojumvērtību studentu vidū.
Pētījuma teorētisko bāzi veido aksioloģija, Džuliana Rotera sociālās iemācīšanās teorija un Informācijas un informācijas pakalpojumu lietojumvērtības teorija.
Izmantojot pētniecības metodes – anketēšanu, kontentanalīzi un lauka eksperimentu, iegūti dati, kas apstiprina izvirzītās hipotēzes, ka studenti kopumā plaši izmanto Biznesa augstskolas „Turība” bibliotēkas krājumu studiju kursu apguvei un augsti vērtē tā lietojumvērtību, bet daiļliteratūras krājuma lietojumvērtība ir salīdzinoši zema.
Atslēgvārdi: augstskolas bibliotēkas krājums, studenti, vajadzības, krājuma izmantojums, lietojumvērtība The purpose of this Master’s thesis is to identify the real situation of the use of library collection in School of Business “Turiba” Library as well as to determine its value of use among students.
The theoretical basis of this thesis consists of axiology, Julian Rotter’s Social Learning Theory and The theory of use-oriented value of information and information services.
By using different research methods – survey, content analysis and a field experiment – the author was able to obtain data that confirms raised hypothesis that students widely use the collection of School of Business “Turiba”y Library for studies and highly appreciate its value of use for research and studying purposes but the value of use of fiction literature is relatively low.
Keywords: collection of university library, students, needs, use of collection, value of use