Patērētāju konfidences indekss Latvijā laika periodā no 2004. līdz 2013. gadam
Author
Kurcalte, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tabuns, Aivars
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Patērētāju konfidences indekss Latvijā laika periodā no 2004.līdz 2013.gadam”. Darba pamatmērķis ir noskaidrot, kā atšķiras dažādu Latvijas iedzīvotāju sociāli demogrāfisko grupu prognozes par valsts ekonomiskā stāvokļa izmaiņām. Galvenā izvirzītā hipotēze- Latvijas iedzīvotāju prognozes par valsts ekonomiskā stāvokļa izmaiņām nav atkarīgas tikai no ģimeņu ienākumu līmeņa, bet to iespaido arī citi sociāli demogrāfiskie faktori, tādi kā vecums. Darba teorētiskajā daļā ir aplūkota jēdziena patērētājs ģenēze sociālajās zinātnēs un dažādi patērēšanas modeļi. Empīriskā analīze atklāj, ka vecums ir būtisks faktors, kas ietekmē patērētāju uzskatus un prognozes par valsts ekonomiskās situācijas izmaiņām.
Darba atslēgvārdi: Patērētāju konfidences indekss, patērētāju uzvedība, binārā loģistiskā regresija. The theme of Master’s thesis is “Consumer confidence index in Latvia from 2004 to 2013”. The goal of the paper is to understand the differences of prognoses expressed by different sociodemographic groups of Latvian population on the changes of the economic situation in the country. The main hypothesis put forward by the author of the paper – the prognoses expressed by the Latvian inhabitants on the changes of the economic situation in the state depend not only on the family income level but they are influenced also by other sociodemographic factors, like age. In the theoretical part of the paper the author examines the genesis of the notion “consumer" in the social sciences and also different consumption models. The empirical analysis shows that age is an essential factor that influences consumers' views and prognoses on the changes of the economic situation in the state.
Key words: consumers’ confidence index, consumers’ behaviour, binary logistic regression.