Biznesa ideju rāmējumu analīze žurnālā "FORBES Latvija" un "Ir Nauda"
Autor
Muceniece, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā Biznesa ideju rāmējumu analīze žurnālā FORBES Latvija un Ir Nauda analīzē pētīti 2013. gada raksti, kuru galvenie jautājumi ir cieši saistīti ar uzņēmējdarbības uzsākšanu, finanšu piesaisti, konkurenci un preču/pakalpojumu virzību eksportam. Pētījums noteikts pēc biznesa komunikācijas un rāmējuma teorijas principiem un analizēts ar kvantitatīvo, kvalitatīvo kontentanalīzi un rāmējuma metodi. Rezultātos konstatēts, ka biznesa žurnālu FORBES Latvija un Ir Nauda saturā tiek konstatēta sazobe ar kritisku skatījumu izvērtējot ES 2020 izvirzītos politiskos pasākumus un Latvijas Nacionālo attīstības plānu laika periodā no 2007. – 2020. gadam. Turpretim, pētījumā ir konstatēts, ka biznesa žurnālos tiek plaši diskutēts par inovācijām uzņēmējdarbības vidē.
Atslēgas vārdi: biznesa ideja, inovatīvā uzņēmējdarbība, process, organizācija, žurnāls Ir Nauda, žurnāls FORBES Latvija.
The bachelor research Framing analysis of business idejas in the magazines FORBES Latvija and Ir Nauda describes 2013. year situation about early stages of entrepreneurship, investment, competitiveness, product and serviss, export development. The main idea of research is construction between framing theory and business communication. These data analysis appeared in quantative, qualitative framing methods. Results, FORBES Latvija and Ir Nauda have a critical discusion about integration with ES 2020 and LNAP (2007. – 2020.). Innovative entrepreneurship is meaningfull question in business journals.
Key words: business idea, innovative entrepreneurship, process, organization, journal FORBES Latvija, journal Ir Nauda.