• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Atbalsta iespējas 9.klases skolēniem ar dzirdes traucējumiem matemātikas stundās

Thumbnail
View/Open
300-43630-Bukovska_Ilze_ib08212.pdf (1.360Mb)
Author
Bukovska, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Atbalsta iespējas 9. klases skolēniem ar dzirdes traucējumiem matemātikas stundās. Darba autore Bukovska Ilze, darba vadītāja: Dr. paed. Vīgante Rasma. Bakalaura darbs pedagoģijā, lappuses, 3 tabulas, 20 attēli, 23 literatūras avoti, pielikumi. Darbā tiek izpētīta literatūra par dzirdi un tās nozīmi, skolēnu ar dzirdes traucējumiem pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums un viņu matemātiskā izpratība. Izveidotas atgādnes matemātikā, formulu lapa un noslēguma darbs matemātikā, kuri tiek aprobēti 9. klasē.Veikta novērošana matemātikas stundās 9. klases skolēnu ar dzirdes traucējumiem. Atslēgvārdi: dzirdes traucējumi, matemātiskā izpratība, atbalsta iespējas, atgādnes.
 
Support options for 9th grade students with hearing impairments in mathematics lessons.The author BukovskaIlze, supervisor: Dr.paed. VīganteRasma.Thesisin pedagogy, 45 pages, 3tables, 20 images, 23sources, attachments. Thesisisstudiedliterature on thehearing andtheimportanceof studentswithhearing impairmentspedagogical-psychological characteristicsandtheirmathematicalcomprehension.Createdmemo in mathematics,formulasheetandthesisin mathematics,which aretested9thclass.The observation took placein mathematicslessons9thgrade studentswithhearing impairments. Keywords:hearing impairments, mathematicalcomprehension, support options,memo
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22925
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV