Latvijas reklāmas tirgus attīstība un starptautiskie sakari
Author
Ķikute, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Škapars, Roberts
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba darba tēma ”Latvijas reklāmas tirgus attīstība un starptautiskie sakari”.
Darbs veltīts Latvijas un Baltijas reklāmas tirgus analīzei. Viens no galvenajiem reklāmas uzdevumiem ir informēt patērētājus par preces vai pakalpojuma esamību, par tā īpašībām, lietošanu, kā arī atšķirībām no konkurentu piedāvātajām precēm vai pakalpojumiem.
Darba mērķis ir izpētīt reklāmas teorētisko un praktisko būtību, ētiku, īpatnības, tās veidus, kā arī Baltijas valstu – Latvijas, Lietuvas un Igaunijas reklāmas mediju tirgus segmentāciju un attīstību, to problēmas, novērtēt pētījuma rezultātus, atklāt pozitīvās un negatīvās tendences un prognozēt tālāku procesa gaitu.
Mērķa sasniegšanai bakalaura darbā ir izvirzīti sekojoši uzdevumi:
•pamatojoties uz speciālo literatūru, izpētīt reklāmas būtību, veidus un nozīmi preču un pakalpojumu tirgū virzīšanas procesā;
•pamatojoties uz statistiskiem datiem, analizēt Latvijas un Baltijas valstu mediju tirgus segmentāciju un attīstības gaitu;
•atsegt pozitīvos momentus un trūkumus Baltijas valstu reklāmas mediju tirgus segmentācijā un attīstībā;
•izstrādāt secinājumus par Latvijas un Baltijas valstu reklāmas mediju tirgiem un izvirzīt priekšlikumus Latvijas un Baltijas reklāmas mediju tirgus attīstībai un nostiprināšanai.
Reklāma līdz 2008. gadam bija sasniegusi augstu attīstības pakāpi. Vispārējā ekonomiskā situācija valstī vistiešākajā mērā atstāj iespaidu uz visu industriju. Nākamie gadi reklāmas industrijā ieviesīs lielas pārmaiņas.
Baltijas tirgu, lielās kompānijas, kas ienāk tirgū, atsevišķi nenodala Latviju, Lietuvu un Igauniju, bet uzskata par vienu tirgu. Lai arī reklāmas mērķi visās Baltijas valstīs ir vienādi, tomēr vajadzības un to sasniegšanas metodes Baltijas valstīs ir dažāda. Baltijas reklāmas tirgus būs atšķirīgs visās trijās valstīs, tāpat kā atšķirīga tauta, uztvere un tradīcijas.
Darbs sniedz vispārēju priekšstatu par Latvijas un Baltijas valstu reklāmas tirgus tendencēm
Ikviens interesants šajā darbā var iegūt praktisku informāciju par reklāmas būtību, tās veidiem un to pielietojumu dažādos reklāmas mediju kanālos Baltijas valstīs šobrīd un perspektīvām nākotnē. The topic of this Diploma thesis is: “Latvian advertising market development and international relations.”
The work is dedicated to an analysis of the Latvian and Baltic advertising markets. One of advertising’s main objectives is to inform the consumer about the existence of a product or service, it’s attributes and usage, as well as about differences from those products and services offered by the competition.
The objective of the work is to research advertising’s theoretic and practical substance, ethics, features and forms, as well as the Baltic countries’ – Latvia’s, Lithuania’s and Estonia’s – media market segmentation and development, its problems, to assess research results, identify positive and negative trends and project future processes.
The following tasks have been put forward in order to achieve the goals of the Bachelors’ thesis:
•To research specialized literature and define advertising’s essence, forms and its role in the promotion of products and services in the marketplace;
•To use statistical data as the foundation for the analysis of the segmentation of the Latvian and Baltic media markets and their course of development;
•To uncover positive aspects and weak points in the segmentation and development of the Baltic media market;
•To draw conclusions about the Latvian and Baltic advertising media markets and to put forward suggestions for the development and strengthening of same.
Until 2008, advertising had reached a high level of development. The overall economic situation in the country had a direct impact on the entire industry. The coming years will see great changes in the advertising industry.
Large companies, when entering the Baltic states, do not consider Latvia, Lithuania and Estonia as separate entities, but rather as one market. Even though advertising goals in all the Baltic countries are the same, needs and methods in the countries differ. The advertising market will be unique in each of the Baltic countries, just as are the nations, perceptions and traditions.
This work gives a general view of trends in the Latvian and Baltic advertising markets. One can gain practical information about the essence of advertising, its forms and implementation in various media channels in the Baltic countries now and with a perspective for the future.