Show simple item record

dc.contributor.advisorGarleja, Rasmaen_US
dc.contributor.authorKālis, Jānisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:23:17Z
dc.date.available2015-03-24T08:23:17Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other14780en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23200
dc.description.abstractJebkurš uzņēmums, kurš nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu patērētājam, sastopas ar ekonomiskās attīstības izaicinājumu un, lai uzņēmēji palielinātu konkurētspēju, tiem jāorientējas uz jauniem tehnoloģiju, produkcijas un pakalpojumu risinājumiem. Dzīves līmenis Latvijā pakāpeniski izlīdzinās ar Eiropas Savienību, tāpēc nevajadzētu Latviju uzskatīt par zemi, kas var saglabāt savu konkurētspēju tikai pateicoties zemajām ražošanas izmaksām. Uzņēmējiem jābūt gataviem pieņemt mainīgās vides uzstādītos izaicinājumus – sasniegt augstāku darba ražīgumu, radīt augstāku pievienoto vērtību, iekarot jaunus tirgus un radīt jaunus produktus, tātad – jāveicina pāreja uz inovatīvo darbību. Kopš piecdesmitajiem gadiem veiktie pētījumi liecina, ka pēdējo 50 – 100 gadu laikā reālais iekšzemes kopprodukta pieauguma temps uz vienu iedzīvotāju ekonomiski attīstītajās valstīs ir bijis vidēji ap 1.5% gadā. Turklāt ap 99% no šī pieauguma tempa sasniegts, pateicoties nevis galveno ražošanas faktoru – kapitāla un darbaspēka apjoma, bet gan šo faktoru produktivitātes (atdeves) pieaugumam. Jo augstāku attīstības pakāpi sasniedza mūsdienu ekonomiski attīstītās valstis, jo izteiktākas kļūst inovācijas un tās radītās produktivitātes nozīme. No vienas puses: pēdējās desmitgadēs ir veikts daudz pētījumu un ir pieejams liels daudzums dažāda apjoma un rakstura publikāciju par šīm tēmām, no otras: ne Latvijā, ne pasaulē nav drošu pazīmju, kas liecinātu, ka šīs idejas tiktu arī masveidā sekmīgi izmantotas. Autors maģistra darbā ir salīdzinājis patērētāju uzvedības un pārmaiņu modeļus, veicis anketēšanu un nonācis pie secinājuma, ka meklējot jaunas izaugsmes iespējas un ieviešot inovatīvos risinājumus, nepārprotami tiktu nodrošināta uzņēmējdarbības izaugsme un konkurētspēja, kura būtu pamats tam, ka tādā veidā mainītos patērētāja uzvedība un notiktu pārmaiņas vērtību orientācijā. Maģistra dārbā ir izmantoti dažādi literatūras avoti – grāmatas, raksti, publikācijas, interneta avoti. Teorētiskā pamatojuma vadošie pētnieki – Ž.P.Sarts, M.Kūle, R.Kūlis, R.Garleja, F.Nīče, K.Levins u.c. Darba apjoms – 85 lapas. Darbā ietverti 22 attēli, 3 tabulas un 1 pielikums.en_US
dc.description.abstractAny company engaged in the provision of services to the consumer, faced with the challenge of economic development and to enhance business competitiveness, they should focus on new technology, product and service solutions. Living standards of Latvian is diminishing with the European Union, Latvia, so it should not be considered for the land, which can only maintain its competitive edge due to low production costs. Entrepreneurs must be ready to accept the challenges of a changing environment installed - to achieve higher productivity, create higher added value, to conquer new markets and create new products, so - to promote the transition to innovative activity. Fifty years since studies show that over the last 50-100 years, real GDP growth rate per capita in the economically developed countries has been on average around 1.5% per year. Furthermore, around 99% of the growth rate achieved through rather than the main production factors - capital and labor force size, but that factor productivity (output) increase. In a higher degree of development reached in today's economically developed countries, as innovation becomes more pronounced, and the resulting productivity implications. On the one hand: the last few decades have done much research and is available in large quantities of different size and nature of publications on these topics, on the other: neither Latvian nor the world is far from certain signs that these ideas would also be massively successful in use. The author has compared the work of masters of consumer behavior and changes in patterns, carried out the questionnaire and come to the conclusion that seeking new growth opportunities and implementing innovative solutions that clearly would be assured of business growth and competitiveness, which would be the basis for the way to change consumer behavior and changes in the value orientation. Master's thesis has used various sources of literature - books, articles, publications, internet sources. The theoretical justification for the leading researchers - Z.P.Sarts, M. Kule, R. Beam, R. Garleja, F. Nietzsche, K.Levin, etc. Job content - 85 pages. The paper contains 22 images, 3 tables and 1 an annex.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titlePārmaiņas vērtību orientācijā un to izpausme patērētāju uzvedībāen_US
dc.title.alternativeChanges in value orientation and their expression consumer behavioren_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record