• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas Republikas ministriju publiskā komunikācija un to iespējas sociālajos medijos

Thumbnail
View/Open
303-21612-Vilkauss_Viktors_VV10500.pdf (1.381Mb)
Author
Vilkaušs, Viktors
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Seimuškāne, Lilita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir “Latvijas Republikas ministriju publiskā komunikācija un to iespējas sociālajos medijos”. Nepieciešamība veikt ministriju publiskās komunikācijas sociālajos medijos analīzi rodas, jo sociālie mediji kļuvuši par mūsdienu sabiedrības dzīves neatņemamu sastāvdaļu un tiešā veidā skar Valsts pārvaldi. Darba mērķis bija uzzināt kā ministriju pārstāvji darbojas sociālajos medijos, sabiedrības viedokli par šo procesu un neatkarīgu ekspertu secinājumus un ieteikumus par esošo situāciju. Teorētiskajā daļā tiek apskatīti sociālo mediju jēdzieni, raksturojumi, to loma Latvijā un pasaulē kā arī to lietošanas tendences. Praktiskā daļa orientēta uz darba gaitā iegūto datu no anketām un intervijām apkopojumu, analīzi kā arī ieteikumu izstrādi. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām (73 lapām), 9 attēliem, 2 tabulām, 4 pielikumiem, secinājumiem un priekšlikumiem. Atslēgvārdi: sociālie mediji, komunikācija, valsts pārvalde, ministrijas.
 
The theme of the master’s work is “Public communication and opportunities of ministries of the Republic of Latvia within social media” The necessity to do the analysis of the public communication of departments in the social media is, because the social media nowadays has become an integral part in everyday life and is directly affecting the state administration. The aim of the work was to find out how the workers of departments are working in social media, what is the opinion of the society about this process and the conclusions and suggestions of independent experts about the existing situation. In the theoretical part terms and descriptions about the social media, their role in Latvia and world, and tendencies of their usage are examined. The practical part is oriented on the summary of data and questionnaires and output of suggestions which were obtained in the process of work. The master work consists of introduction, 3 sections (73 pages), 9 images, 2 tables, 5 supplements, conclusions and suggestions. Key words: social media, communication, state administration, ministries.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/23247
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV