Ārējās vides faktoru ietekme uz Latvijas pārtikas rūpniecības nozares uzņēmumu eksporta mārketinga stratēģiju Ķīnas tirgū.
Autor
Ozoliņa, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Uzņēmumi eksporta tirgos saskaras ar atšķirīgu politisko, tiesisko, ekonomisko, un kultūras vidi. Darba mērķis ir izpētīt kā Ķīnas ārējās vides faktori ietekmē Latvijas pārtikas rūpniecības nozares uzņēmumu eksporta mārketinga stratēģijas izvēli. Darba pirmajā daļā tiek apskatīti ārējās vides faktoru, eksporta mārketinga stratēģijas, kā arī mārketinga kompleksa standartizācijas un adaptācijas teorētiskie aspekti. Otrajā daļā ietverta Latvijas pārtikas rūpniecības nozares, eksporta uz Ķīnu un šīs valsts ārējās vides faktoru analīze. Darba trešajā daļā autore veikusi SIA „NP Foods” gadījuma izpēti un izdarījusi secinājumus par mārketinga kompleksa adaptāciju Ķīnas tirgum.
Atslēgvārdi: eksporta mārketinga stratēģija, mārketinga komplekss, standartizācija, adaptācija, Ķīna. In foreign markets exporters are confronted with different political, legal, economic and cultural environments. The aim of this thesis is to examine how the external environment of China affects the choice of export marketing strategies of Latvian food manufacturing enterprises.
The first part of the thesis includes a theoretical framework of external environment factors, export marketing strategy, as well as adaptation and standardization of marketing mix. The second part analyses the development of the Latvian food manufacturing industry, exports to China and the external environment of China. In the third part of thesis, the author presents a case study of company „NP Foods” and concludes that marketing mix adaptation strategy has been chosen for the China market.
Keywords: export marketing strategy, marketing mix, standardization, adaptation, China.