Latvijas saplākšņu ražotāju eksporta potenciāla perspektīvas novērtējums
Author
Ivanova, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Dotais darbs veltīts Latvijas saplākšņu ražotāju eksporta potenciālās perspektīvas novērtējumam. Darbā tika izmantoti statistiskie dati par laika posmu no 1961. līdz 2010. gadam. Lai novērtētu saplākšņa ražotāju eksporta potenciāla attīstības perspektīvas, dotajā darbā, tika veikta koksnes bāzes paneļu un to sastāvdaļu ražošanas analīze pa kontinentiem un pasaulē kopumā, sākot no 1961. gada un tika veikta prognoze līdz 2016. gadam. Tika prēķināta un veikta saplākšņa patēriņa līdzsvara analīze pa pasaules valstīm. Detalizētāk, autors analizēja, Eiropas valstis un veica statistisku saplākšņa tirgu attīstības prognozi, ta pat tika izdalīti galvenie reģioni – konkurenti. Darbā tika izdalīti tie faktori, kas, pēc autora domām, būs nozīmīgi Latvijas korporācijai konkurences cīņā. Veiktie pētījumi ļāva autoram izdalīt perspektīvos Latvijas saplākšņu ražotāju eksporta potenciāla attīstības virzienus un ieteikt konkrētu darbību kopumu, lai veicinātu Latvijas korporācijas konkurētspēju un eksporta iespēju paplašināšanu līdz 2016. gadam. The theme of this paper is devoted to export estimation of Latvian plywood producers perspectives. Statistic figures were used in this paper from the period of 1961 to 2010 years. For the estimation of export potential development perspectives of plywood producers the analysis and forecast of wood-based panels and components were made in the world and continents since the year of 1961 within the year of 2016. The analysis of consumer balance of plywood panels in the countries of the world was calculated and done. The statistic forecast of plywood markets development for European countries was done and the main region – competitors were overseen out as well. The author also pointed out some basic elements, which could possibly be significant refered to Latvian corporation as competitive advantage.
The research of the theme allowed the author to develop and expand future forecast of export potential possibilities for the Latvian corporation till the year of 2016.