Bioloģiskās lauksaimniecības pārtikas produktu (ekoproduktu) tirgus Latvijā
Author
Rampāne, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Vilka, Inga
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Bioloģiskās lauksaimniecības pārtikas produktu (ekoproduktu) tirgus Latvijā”, maģistra darba izstrādes laiks ir 2008. gada janvāra līdz 2008. gada aprīlim.
Darba mērķis ir analizēt Latvijas pārtikas tirgū piedāvāto produktu ar preču zīmi „Latvijas ekoprodukts” klāstu un pieprasījumu pēc bioloģiskās saimniecības ražotajiem produktiem, kā arī novērtēt pircēju zināšanas un interesi par šiem produktiem.
Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem.
1. nodaļā sniegts īss ieskats mārketinga kompleksa galveno elementu (produkts, cena, sadale, virzīšana tirgū) raksturojumam, aplūkojot to īpašības un raksturlielumus, ņemot vērā pārtikas tirgus īpatnības.
2. nodaļā aplūkota bioloģiskās lauksaimniecības nozare, tās būtība un principi un nozares situācija gan pasaulē gan Latvijas teritorijā, Bioloģiskās lauksaimniecības pārstāvju un situācijas apzināšana Latvijas teritorijā.
3. nodaļā atspoguļota zinātniskā pētījuma gaita un rezultāti par „Latvijas ekoproduktu” pieprasījumu un piedāvājumu pārtikas tirgū Latvijā un patērētāju zināšanām un interesi par bioloģiskās saimniecības ražotajiem produktiem.
Darba izstrādes gaitā veikta aptauja un pamatojoties uz aneketēšanas rezultātiem izstrādāti konkrēti priekšlikumi bioloģiskās lauksaimniecības pārtikas ražošanas un tirdzniecības attīstībai un pilnveidošanai.
Darbā iekļautas 6 tabulas, 61 attēli, izmantota latviešu un ārzemju autoru zinātniskā literatūra un interneta publikācijas par mārketingu, uzņēmējdarbību un bioloģiskās lauksaimniecības nozari, Latvijas likumdošanas krājumi, Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes datu bāzes, Latvijas bioloģiskās lauksaimniecības asociācijas un Pārtikas un Veterinārāna dienesta dati.
Maģistra darba izstrādāšana devusi priekšstatu par ekoloģiskas pārtikas tirgu Latvijā, pastāvošo kārtību un darbību. Pētījuma rezultāti apliecina, ka bioloģiskās lauksaimniecības nozare ir perspektīva. Sabiedrība iepazīst ekoproduktu labās īpašības un pieprasījums pēc ekoloģiskas pārtikas ar katru dienu pieaug. Nozares un tās saražoto produktu realizācijā netiek pilnībā izmantotas mārketinga kompleksa elementu izmantošanas sniegtie labumi, lai sasniegtu augstākus rezultātus, līdz ar to bioloģiskās lauksaimniecības nozare pagaidām ir augšanas stadijā. The object of master’s degree paper “Market of bio-agriculture production (eco-food) in Latvia” is analysis of the range of products with trademark “Latvian eco-products” in the market of Latvia, and demand of bio-agriculture products in Latvia, as well as evaluation of the level of consumers’ awareness and interest about these products.
Master’s degree paper consists of 3 sections:
The 1st section provides short overview of the main marketing components (product, price, distribution, positioning), their specific properties and characteristics is the aspect of food market.
The 2nd section provides examination of bio-agriculture as an industry, its principles and the situation of this sphere worldwide and in Latvia particularly. It also explores Latvian bio-agriculturists and the situation of this field in Latvia.
The 3rd section discloses the process of scientific research and results about demand and supply of “Latvian eco-products” in Latvian food market and consumers’ awareness and interest about bio-agriculture production.
Concrete propositions are stated about development and improvement of bio-agriculture’s production and trade that are based on the results of the survey.
There are references on scientific works of Latvian and foreign authors, as well as internet publications about marketing, business management and bio-agriculture field, code of lows of Latvia Republic, databases of Central Statistical Bureau of Latvia Republic, and data provided by Association of Latvian Organic Agriculture and Food and Veterinary Service of Latvia Republic.