Skolas vecuma bērnu lasītprasmes korelācija ar redzes uzmanības testa rezultātiem
Autor
Kazāka, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs ir uzrakstīts uz 41 lappuses, satur 21 attēlu un 7 pielikumus.
Darba mērķis ir izpētīt skolas vecuma bērnu redzes uzmanības saistību ar lasītprasmi.
Pētījumā piedalījās 1277 skolas vecuma bērni, kuriem redzes skrīninga apstākļos tika novērtēta saistība starp lasīšanas ātrumu un redzes uzmanības testa A un B daļas izpildes laiku.
Iegūtie dati uzrāda ciešu korelāciju starp redzes uzmanības testa rezultātiem un bērna vecumu, kā arī – ar lasīšanas ātrumu.
Starp skolēna lasīšanas ātrumu un redzes uzmanības testa abu daļu laikiem pastāv cieša negatīva korelācija gan standarta, gan speciālo skolu bērniem.
Salīdzinot redzes uzmanības testa rezultātus ar citiem pētījumiem, būtu jāņem vērā latviešu alfabēta īpatnības. Bachelor theses is written on 41 pages, contains 21 illustrations and 7 appendixes.
The purpose of this thesis is to explore connection between visual attention and reading speed in school age children.
1277 school age children participated in this research and connection between reading speed and visual attention test part A and part B was evaluated in vision screening.
Data showed that there is a high correlation between test results and age, and reading speed.
This high and negative correlation exists between both children from standard and children from special schools.
When comparing visual attention test results with other researches, features of Latvian alphabet should be taken into account.