Roberta Valsera romāns "Geschwister Tanner" kā personības attīstības romāns
Autor
Dābola, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kuharenoka, Tatjana
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba mērķis ir raksturot Roberta Valsera romānu «Brāļi un māsas Taneri» («Geschwister Tanner») kā personības attīstības romānu. Bakalaura darbā ir izklāstīts jēdziena «personības attīstības romāns» («Entwciklungsroman»/«Bildunsgroman») attīstība 18., 19. un 20.gadsimtā. Darbā tiek aplūkots arī paša rakstnieka Roberta Valsera īss dzīves gājums. Bakalaura darba trešā daļa ir veltīta romāna «Brāļi un māsas Taneri» («Geschwister Tanner») galvenā varoņa attīstības iespējām, kā arī vai viņš izmanto šīs iespējas.
Kopsavilkumā tiek attainots tas, ka neskatoties uz iespējām, galvenais varonis neizmanto tās sevis attīstībai, kā arī ņemot vērā daudzās idejas sevis attīstībai, tās netiek dzīvē realizētas. The Bachelor paper «Robert Walser`s «Geschwister Tanner» as a Bildungsroman has the aim to interprete Walser`s novel as a Bildungsroman. The paper explores the development of the terms «Bildungsroman» and «Entwicklungsroman» over the 18th, 19th and 20th century. It also includes a short biography of the Swiss author Robert Walser. In the third part of the Bachelor paper, the novel "Geschwister Tanner" is analyzed closely and the focus is on the development opportunities of the protagonist and deals with the question if he takes his chances.
The conclusion of the paper is that the protagonist Simon Tanner fails to go through a positive development. Despite his many ideas he fails to realize them.