Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vitaen_US
dc.contributor.authorSafonova, Jeļenaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:25:41Z
dc.date.available2015-03-24T08:25:41Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other20694en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24037
dc.description.abstractDarbs apraksta disleksijas rašanās cēloņus un tās ietekmi uz lasītprasmes un rakstītprasmes apguvi. Gadījuma izpēte, kas aplūko ar disleksiju slimu skolēnu, atspoguļo reālo situāciju, kāda tā ir izveidojusies vienā no Latvijas skolām. Lai labāk izprastu lingvistiskos procesus, kas ir iesaistīti lasīšanas un rakstīšanas apguvē, tika apkopotas respondenta rakstiskās teksta kļūdas trīs valodās, kuras viņš apgūst. Pētījuma rezultāti atklāj saikni starp fonoloģisko procesu traucējumiem un ortogrāfijas kļūdām disleksijas gadījumā. Darbs uzsver savlaicīgas problēmas diagnostikas nozīmi, atbilstošu iesaistīšanos un pedagogu pozitīvās pragmatiskās ieceres svarīgumu, veicinot valodas attīstību skolēniem ar disleksiju. Atslēgas vārdi: disleksija, lasītprasme, rakstītprasme, fonoloģiskais deficīts, ortogrāfija, rakstiskā runa.en_US
dc.description.abstractThe paper discusses the causes and effects of developmental dyslexia in literacy acquisition. The case study describing a dyslexic student looks at how an actual occurrence is handled in one of Latvian schools. The errors of the corpora collected from the participant’s written output in the three languages he is studying are analyzed to reach a better understanding of the linguistic processes involved in learning to read and write. The results of the research show a link between the impairment of phonologic processing and poor orthography in dyslexia. The paper emphasizes the importance of timely problem prediction, appropriate interventions and positive pragmatic intent of educators in driving the development of language in dyslexic students. Key words: dyslexia, reading, writing, phonological deficit, orthography, written speechen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleLasīšanas un rakstīšanas deficīta ietekme uz valodas apguvien_US
dc.title.alternativeImpact of Reading and Writing Deficits on Language Learningen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record