Vērtējuma kategorijas realizācijas valodas mehānismi Latvijas krievvalodīgajā publicistikas diskursā Atmodas (1990-1991) un krīzes (2009-2010) laikā.
Author
Gribule, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir veltīts vērtējuma kategorijas realizācijai un funkcionēšanai Latvijas publicistikas diskursā. Autora mērķis ir identificēt un salīdzināt vērtējuma kategorijas realizācijas valodas mehānismus un teksta modalitātes izpausmes formas Latvijas krievvalodīgajā publicistikas diskursā Atmodas (1990-1991) un krīzes (2009-2010) laikā, ka arī veikt to zinātnisko komentāru. Pirmajā darba daļā tiek izklāstīti pamata teorētiskie jautājumi, nepieciešamie pētījuma veikšanai. Otrajā daļā tiek veikta izraudzīto periodu avīžu rakstu analīze, kuras gaitā tiek identificēti vērtējuma kategorijas realizācijas valodas mehānismi, to izmantošanas īpatnības, kā subjektīva vērtējuma ietekmēšanas metode un teksta modalitātes rādītājs. Pētījums var ieinteresēt filologus, kas nodarbojas ar līdzīgām problēmām, kā arī plašu lasītāju loku, kurus interesē šī tēma. The thesis deals with research of valuation categories functioning and implementation in Latvian publicistic discourse. The author’s goal is to identify, describe and compare implementation of basic linguistic mechanisms of valuation categories and to identify, describe and compare forms of textual modality in the Russian press of Latvia from period of Awakening (1990–1991) and period of Financial Crisis (2009-2010). The first part discusses basic theoretical issues necessary for research. The second part contains analysis of articles from Russian mass media of Latvia, in which basic linguistic mechanisms of valuation are identified, as well as peculiarities of valuation opinion’s utilization as influential method.The research can be of interest to the readers and students dealing with and/or taking interest in above mentioned issue.