• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rakstīšanas prasmju pilnveide vidusskolā

Thumbnail
View/Open
306-24261-Auzina_Zita_za06013.pdf (2.480Mb)
Author
Auziņa, Zita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Rakstīšana ir viena no četrām valodas prasmēm, un kā tāda tā arī tiek vērtēta vidusskolas gala pārbaudījumos, tomēr nepieciešamība attīstīt rakstīšanas prasmes neaprobežojas ar veiksmīgu eksāmenu nokārtošanu, tā kā vēlāk viņu dzīvēs skolēniem būs nepieciešams zināt, kā rakstīt konkrētos žanros. Pētījuma mērķis bija pierādīt, ka skolēnu rakstīšnas organizācija uzlabojas, ja procesa-žanra metode rakstīšanas mācīšanai tiek apvienota ar salikto instrukciju metodi heterogēno grupu mācīšanai. Pētījuma rezultāti liecina, ka abu metožu apvienošana rakstīšanas stundās uzlabo skolēnu rakstīšanas organizāciju, turklāt skolēni uzskata grupu darbu par noderīgu ideju ģenerēšanā un rakstu darba pārskatīšanā.
 
Writing is one of the four language skills, and as such it is also assed in year 12 examinations; however, the necessity to develop writing skills is not limited to successful completion of examinations as later in their lives students will need to know how to deal with specific genres. The aim of the conducted case study was to prove that students organisation of writing improves if process-genre approach to teaching writing is combined with complex instruction methodology to teaching heterogeneous groups. The results of the research show that the combination of the two approaches in the classes of writing improve student’s organisation of writing, moreover students find group work helpful in idea generation and revision of their writing.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24085
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV