Angļu valodas mācību grāmatas jūrniecības studentiem: multimodālā analīze
Автор
Lokastova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā darbā veikts pētījums par multimodālitāti jūrniecības angļu valodas mācību grāmatās,
t.i. – par to, kāda valoda izmantota šajās mācību grāmatās un vizuālajos materiālos, ar mērķi atklāt pastāvošās grūtības, kas traucē efektīvi apgūt jūrniecības angļu valodu.
Šī darba mērķis ir pierādīt, ka jūrniecības angļu valodas sekmīgas mācīšanas un apguves procesā ir nepieciešamas mācību grāmatas ar labi līdzsvarotu, kontekstam atbilstošu vizuālo noformējumu.
Darba teorētiskā daļa sniedz aplūkojamās tēmas teorētisko pamatojumu. Valodas un vizuālie materiāli jūrniecības angļu valodas mācību grāmatās tiek analizēti, pielietojot integrēto multisemiotisko modeli. Studentu iespējas valodas un vizuālo materiālu jomā tiek pētītas, balstoties uz veikto aptauju.
Pamatojoties uz pētījumos iegūtajiem datiem, ir apkopoti ieteikumi, lai izveidotu koncepciju par pilnvērtīgāku multimodālu jūrniecības angļu valodas mācību grāmatu ar mērķi pilnveidot gan jūrniecības angļu valodas pasniegšanu gan tās apguvi.
Atslēgvārdi: multimodālitāte, multimodālā analīze, valoda, vizuālie materiāli, pasniegšanas metodes un paņēmieni, jūrniecības angļu valoda, mācību grāmata The present paper investigates multimodality of Maritime English textbooks, i.e. which language is used in Maritime textbooks in terms of language and visuals, with the purpose to reveal existing difficulties which prevent the students from learning Maritime English effectively. The research paper aims at proving that textbooks with well-balanced use of visual representations, which correspond to the context, are necessary for improving the process of teaching and learning of Maritime English. The theoretical part of the paper provides a theoretical background to the research topic. The use of language and visuals in ME textbooks are analyzed by employing the Integrative Multisemiotic Model. To investigate the learners’ perspectives on language and visuals, the questionnaire-based survey is conducted. Based on the findings of the research, some recommendations are given to conceive a better model of a multimodal ME textbook, aiming at improving the process of both teaching and learning of Maritime English.
Key words: multimodality, multimodal analysis, language, visuals, teaching methods and approaches, Maritime English, textbook.