Vācu valodas kā otrās svešvalodas motivācijas modelis. Modeļa koncepcijas sociolingvistiskā analīze
Автор
Komara, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Balode, Ineta
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šis bakalaura darbs ir par vācu valodas kā svešvalodas apguvi Latvijā. Šā darba mērķis ir attīstīt motivācijas modeli, kurš parāda procesu, sākot no brīža, kad cilvēkam tikai rodas vēlme vai vajadzība mācīties vācu valodu, līdz laikam, kad sasniegti noteikti rezultāti ar šis valodas prasmēm.
Motivācijas modelis rāda 4 galvenos posmus: vajadzības avots, motīvi/mērķi, darbība, rezultāts. Šos posmus iziet ikviens, kurš mācās vācu valodu. Šie posmi ir savstarpēji saistīti, tāpēc zinot vajadzības avotu var jau prognozēt, kādi cilvēkam var būt motīvi/mērķi. Pētījums parādīja, ka visbiežāk cilvēka motīvi/mērķi varbūt tiks realizēti tikai nākotnē, kad viņam jau būs labas valodas prasmes, tāpēc šajā virzienā viņam vēl nav vēlamo rezultātu, bet pētījuma dalībnieku atbildes pierāda, ka nereti gūti pavisam citi rezultāti, kas sākotnēji kā motīvs/mērķis nemaz nav izvirzīti. Pētījums arī parādīja, ka visizplatītākais motīvs/mērķis kursa dalībnieku vidū bija saistīts ar darba un izglītības jomu. This bachelor thesis is about german language as a foreign acquirement in Latvia.The aim of this work is to develop a motivation model, which shows the process, from begin, when to the person come only a wish or need to study a German language, till time, when the certain results will be reached with those language skills.The motivation model shows 4 main stages: the need source, motive/aim, action, result. Everyone, who learn German language pass those stages. These stages are interrelated, so knowing the need source, is possible to project, what motives/aims has a person. The research have showed, that often his/her motives/aims can be accomplished only in future. So in that direction he/she do not have quickly the wanted results, but research participants answers proves, that also are gained utterly others results, that have initially as a motive/aim at all not been forwarded and the most common motive/aim among course participants has been connected with work and educational field