• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Leksikas mācīšana bērnudārzā

Thumbnail
View/Open
306-37139-pdf_bac.darbs.pdf (1.273Mb)
Author
Ļesovaja, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā bakalaura darbā izpētīti veidi un paņēmieni angļu valodas leksikas mācīšanai bērnudārzā. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas angļu valodas leksikas mācīšanas īpatnības pirmsskolas vecuma bērniem. Īpaša uzmanība pievērsta leksikai kā galvenajam aspektam, apgūstot svešvalodu pirmsskolā. Teorija ir saistīta ar praksi un izklāstīta mācīšanas pieredzes aprakstā. Novērojumi liecina, ka bērnudārza audzēkņu leksikas apmācīšana var būt sekmīga, ja tiek ņemtas vērā bērnu īpatnības un izmantotas atbilstošas metodes un paņēmieni. Rezultātus un secinājumus var izmantot angļu valodas nodarbībās bērnudārzos, lai padarītu efektīvāku mācīšanas/mācīšanās procesu, kā arī šo darbu var izmantot pirmsskolas skolotāji.
 
The present BA thesis investigates the best ways and means of teaching English vocabulary in kindergarten. The theoretical part focuses on the peculiarities of teaching lexis to preschool children and deals with the description of children as language learners. Teaching vocabulary is highlighted as central aspect in language acquisition. It relates theory to practice by describing the pilot study and analysing the teaching process. The observations indicate that teaching vocabulary to young learners can be more effective if the peculiarities of children are taken into account and appropriate methods and approaches are applied. The results and conclusions of this research can be used in the English language classroom in order to make the teaching/learning process more effective and can be used by preschool teachers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24203
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV