Koncepta "skola" atspoguļojums krievu valodas lietotāju valodiskajā apziņā Latvijā.
Author
Syshchikova, Evgeniya
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā „Koncepta "skola" atspoguļojums krievu valodas lietotāju valodiskajā apziņā Latvijā” ir izpetīts koncepta struktura un raksturs. Praktisko petījuma gaitā bija veikta publicisko rakstu analīze un lasitāju komentāri, ka arī asociāciju eksperiments krievu valodas lietotāju reakcijas uz impulsu „skola” nolūkā.
Petījuma rezultāti liecina, ka krievu valodas lietotājiem reakcijās uz impulsu „skola” dominē negatīvas vertēšanas raksturs.
Darba struktura satur ievadu, divas nodaļas, secinājumu, literatūras saraksts, pielikumus.
Darbs var būt interesants filoloģiem, krievu valodas skolotajām, visiem tiem, kas interesējas par konceptu veidošanu valodiskajā apziņā. In the master thesis ‘The Reflection of the Concept of School in the Linguistic Consciousness of the Native Speakers of the Russian Language in Latvia’ is researched the nature and the structure of concept. The practical part of the research investigates the analysis of journalistic articles and comments to them, the experiment based on association concerning the reaction of Russian language native speakers on impulse “school”.
The result of the research showed that in the reaction on impulse “school” the Russian language native speakers in Latvia have the estimated negative character.
The work is composed of introduction, two chapters, conclusion, references, and appendix.
This master thesis can be interesting to philologists, teachers of Russian language and people who are interested in formation of concept in language consciousness.