Absurda un sacelšanās teorija Albēra Kamī darbā - "Svešinieks" un Mišela Velbeka darbā - "Karalauka paplašināšana"
Author
Mamajeva, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vladimirska, Jeļena
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums ir «Absurda un Sacelšanās Teorija Albēra Kamī Darbā – «Svešinieks» un Mišela Velbeka Darbā – «Karalauka paplašināšana».
Pētījuma mērķis ir pierādīt, ka ne tikai Alberta Kamī darba galvenais varonis ir «absurdais cilvēks» un «sacelšanās cilvēks», bet, ka arī « Karalauka paplašināšanās » galvenais varonis atbilst šiem jēdzieniem.
Pētījums ir sadalīts piecās daļās, kas ir balstītas uz Alberta Kamī un Mišela Velbeka romāniem, Kamī absurda teorijas, abu romānu satura analīzes un salīdzinājuma.
Analizējot Alberta Kamī darbu «Svešinieks» un Mišela Velbeka darbu «Karalauka paplašināšana» ir iespejams tajos novērot absurda un sacelšanās teorijas izpausmi.
Atslēgvārdi: absurds, Velbeks, Kamī, sacelšanās, teorija, romāns, varonis, tēma, filozofs, analyse, satura analīze, tēls. The title of this research is «The Theory of Absurd and Revolt in Albert Camus’ Work - «The Stranger» and Michel Houellebecq’s Work – «Whatever».
The aim of the research is to prove that not only the main hero of Albert Camus is an « absurd man » and a «rebel», but that the main hero of the novel «Whatever» also corresponds to these notions.
This research is divided into five parts, which are based on Albert Camus’ and Michel Houellebecq’s novels, the Camus’ theory of absurd, analysis of the contents and the comparison of the two novels.
By analyzing Albert Camus’ work «The Stranger» and Michel Houellebecq’s work «Whatever» it is possible to observe the manifestations of the theory of absurd and revolt in them.
Keywords: absurd, Houellebecq, Camus, revolt, theory, novel, hero, theme, philosopher, content analysis, character.