Izglītības komercializācija mūsdienu Ķīnā
Author
Misāne, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Eihmanis, Kaspars
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā „Izglītības komercializācija mūsdienu Ķīnā” analizēta situācija Ķīnas Tautas Republikas augstākajā izglītībā. Darba mērķis ir pierādīt, ka kopš Ķīnā 1978. gadā aizsāktajām ekonomikas reformām arī augstākajā izglītībā vērojama komercializācija; ka tai ir ietekme dažādos līmeņos – gan valstiskā, gan institucionālā un individuālā; un ka tai ir gan globālas tendences, gan arī izteiktas nacionālās iezīmes. Darbā vispirms aplūkotas starptautiskās izglītības komercializācijas tendences, kam seko Ķīnas situācijas analīze – ieskats izglītības attīstībā līdz 1978.g., tālāk pētīti valsts jaunie politiskie virzieni, no tiem izrietošā izglītības ekspansija, konkurences veicināšana ar nolūku celt efektivitāti un kvalitāti. Aplūkota tirgus mehānismu – kā efektīvākā risinājuma – ieviešana augstākajā izglītībā un no tā izrietošās sekas. Commercialization of Education in Contemporary China is analysis of the situation in the higher education system in the People`s Republic of China. The target is to prove the presence of commercialization in the higher education in China since the economic reforms started in 1978, it`s national, institutional and individual influence, international tendencies and national characteristics. An overview of international tendencies of commercialization is followed by analysis of the situation in China – insight into development of the higher education until 1978, the new political course succeeded by educational expansion and competition in order to rise the quality and efficiency, the introduction of market mechanisms as the most effective solution and the following consequences.