Show simple item record

dc.contributor.advisorReinholde, Ivetaen_US
dc.contributor.authorIeviņa, Ingaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:26:55Z
dc.date.available2015-03-24T08:26:55Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12221en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24491
dc.description.abstractBakalaura darba tēma – Talsu rajona transformācija novados. Darbā izvirzītā hipotēze – Talsu rajona pašvaldību apvienošanās novados notiek nevis izvērtējot labāko pašvaldību attīstības perspektīvu, bet ir atkarīga no pašvaldību vadītāju piederības politiskajai partijai. Darba mērķis ir noskaidrot, vai Talsu rajona kā ilgus gadus pastāvošas administratīvas vienības transformācija novados ir atkarīga no tā, kādam politiskajam spēkam pieder vai kuru politisko spēku atbalsta attiecīgo pašvaldību vadītāji, vai arī transformācija veikta izvērtējot iepriekšēju pētījumu par iespējamo pašvaldību apvienošanos rezultātus un pašvaldību attīstības perspektīvas. Darbā ir aprakstīta pašvaldība loma demokrātiskā sabiedrībā, pašvaldību sistēma Latvijā, kā arī galvenie principi, kas būtu jāievēro, īstenojot pašvaldību reformu. Darbā aprakstīta un analizēta administratīvi teritoriālās reformas gaita Latvijā kopš 1992.gada un konkrēti Talsu rajonā, analizējot iespējamos ieguvumus un draudus pašvaldību attīstībai reformas rezultātā. Analizējot trīs novadu veidošanās procesu Talsu rajonā, lielākā uzmanība pievērsta Talsu novadam kā lielākajai pašvaldībai. Analizēta politisko partiju ietekme uz pašvaldību reformu procesu Latvijā un Talsu rajonā, apskatot reformas plānošanas procesu valdībā un Saeimā un Talsu rajona pašvaldību vadītāju politisko piederību. Īpaša uzmanība pievērsta priekšvēlēšanu programmām pašvaldību vēlēšanās 2005.gadā un 2009.gadā kā pašvaldību politiķu piedāvātajām vadlīnijām teritorijas attīstībai. Secināts, ka reformu process Talsu rajonā 2009.gadā ir straujš, tajā netiek vērtēti ne Talsu rajonā izstrādātie pašvaldību apvienošanās pētījumi, ne arī ievēroti veiksmīgas reformas realizācijas principi. Analizējot trīs galvenos elementus – Talsu rajona pašvaldību lēmumus par vai pret apvienošanos novados, Talsu rajona pašvaldību vadītāju politisko piederību vai atbalstu kādai politiskajai partijai un priekšvēlēšanu programmās solīto un reformu procesu vadošo politiķu politisko piederību, secināts, ka Talsu rajona transformācijai novados ir politisks raksturs, bet reformas sociālekonomiskais pamatojums tiek pielāgots politiskajam noskaņojumam.en_US
dc.description.abstractThe theme of the bachelor paper – Talsi district transformation in regions. Set hypothesis – Talsi district municipalities’ incorporation in regions depends on political membership of the chairmen, but is not followed by evaluating the best development perspective. The aim of the paper was to study if Talsi district as long-term existing administrative formation transformation in regions depends on the political membership or political sympathies of chairmen of the municipalities, or transformation is being realized by evaluation preexisting research results and development perspectives of the municipalities. In the paper municipal concept is described, the system of local governments in Latvia as well as the main principles of municipal reform, which should be followed by decision makers. In the paper the development of administrative reform in Latvia since 1992 is analyzed, mentioning possible threats and gains out of reform. Analyzing formation of three regions in Talsi district, the main attention is being paid to Talsi region as the largest one. The impact of political parties to the reform process in Latvia and Talsi district is seen by stating planning process of reform in the parliament and government and political membership of Talsi district chairmen. Special attention is being paid to preelection programs in municipal elections in 2005 and 2009 as the guidelines of territorial development set by the politicians. It is concluded, that the reform process in Talsi district in 2009 is premature, both research results on municipal reform in Talsi district and principles for realising successful reform are not followed. By analyzing three elements – positive or negative decisions of Talsi district municipalities for inclusion in Talsi region, political membership or political sympathies of chairmen of Talsi district municipalities in the decision making periods and the political membership of ministers guiding the reform – it is concluded, that administrative reform in Talsi district has political character, but economic justification has been fitted to political sentiment.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolitikas zinātne (politoloģija)en_US
dc.titleTalsu rajona transformācija novadosen_US
dc.title.alternativeTalsi district transformation in regionsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record