Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorRozenšteine, Aijaen_US
dc.contributor.authorLapsa-Straupmane, Daceen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:01Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:01Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15219en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24517
dc.description.abstractBakalaura darbā „Korporatīvās sociālās atbildības nozīme ekonomiskās lejupslīdes kontekstā: telekompānijas LNT organizētā pasākuma „Labestības diena” analīze” autore aplūko korporatīvās sociālās atbildības nozīmi un lietderību ekonomiski nelabvēlīgu apstākļu kontekstā. Darba teorētiskajā daļā autore skaidro tādus jēdzienus kā organizāciju komunikācija un tās veidi, korporatīvā sociālā atbildība, tās formas, realizācijas iespējas un ieguvumi sabiedrībai, kā arī plašāk pievērsta uzmanība tādām tēmām kā reklāma korporatīvās sociālās atbildības kontekstā, sociālais mārketings, televīzijas reklāmas iespējas un ieskicētas pašreizējās ekonomiskās situācijas nianses Latvijā. Darba empīriskajā daļā veikta telekompānijas LNT pasākuma „Labestības diena” analīze, pētot konkrētā labdarības pasākuma nozīmi un lietderību gan telekompānijas LNT, gan sabiedrības skatījumā. Lai noskaidrotu ekonomiskās situācijas ietekmi uz „Labestības dienas” vērienu un iespējamām atšķirīgajām iezīmēm šogad, veiktas strukturētās intervijas ar akcijas organizatoriem. Savukārt, lai noskaidrotu pasākuma auditorijas (sabiedrības) attieksmi pret korporāciju rīkotajām, sociālo atbildību realizējošām aktivitātēm un sabiedrības gatavību tajās šobrīd iesaistīties, izmantota anketēšanas metode. Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem, skatot konkrēto labdarības pasākuma piemēru, tiek izdarīti secinājumi par korporatīvās sociālās atbildības nozīmi ekonomiskās lejupslīdes kontekstā, kā arī pārbaudītas darbā izvirzītās hipotēzes.: •Ekonomiskās lejupslīdes kontekstā labdarība ir īpaši nozīmīga sociāli atbildīga korporatīva tēla veidošanā; •Ekonomiskās lejupslīdes kontekstā sabiedrības attieksme pret korporāciju organizētās labdarības aktivitātēm ir izteikti pozitīva, taču to kopējais sociālais lietderīgums samazinās. Galvenie šī darba secinājumi liecina, ka korporatīvās atbildības iniciēta labdarība ir īpaši nozīmīga kā sabiedrībai, tā arī uzņēmumam. Sabiedrība no labdarības gūst gan tiešus, gan netiešus ieguvumus, proti, materiāli tiek palīdzēts kādam no sabiedrības vājākās daļas, un sabiedrība ar organizētas labdarības akciju palīdzību mācās tādas vērtības kā spēju nebūt vienaldzīgiem, nestāvēt malā, apzināties sociāli nozīmīgas problēmas un reāli palīdzēt līdzcilvēkiem. Savukārt, uzņēmumam šāda sociālās atbildības paušana ekonomiski nelabvēlīgos apstākļos ir neatsverama, galvenokārt, tādēļ, ka veido pozitīvu uzņēmuma reputāciju, izceļot to citu vidū. Līdz ar to sociāli atbildīgam uzņēmumam ir lielākas iespējas arī ekonomiski nelabvēlīgos apstākļos ne tikai pastāvēt, bet arī veiksmīgi darboties un, iespējams, pat zelt. Atslēgvārdi: Organizāciju komunikācija, korporatīvā sociālā atbildība, labdarība, ziedošana, ziedošanas fondi, reklāma, zīmolu reklāma, sociālā reklāma, reklāma televīzijā, LNT.en_US
dc.description.abstractThe bachelor thesis, “The role of corporate social responsibility in the context of economic recession: The analysis of the charity event "Labestības diena" organized by television company LNT”, focuses on the role and effectiveness of corporate social responsibility in times of economic downturn. The theoretical part of the thesis focuses on organizational communication and its approaches, corporate social responsibility, ways of implementing it into real life and benefits it gives to society, followed by advertising in the context of corporate social responsibility, social marketing, television advertising opportunities and an outline of the current economic situation in Latvia. The empirical part of the thesis includes an analysis, of the LNT organized charity event „Labestības diena”, examining the role and effectiveness of a charitable activity as it is evaluated by the organizers and received by the audience. To determine the impact of the economic downturn on the event „Labestības diena” in terms of its scale and possible different features added or removed this year, the author has conducted structured interviews with the organizers. The author has conducted a survey to clarify the audience’s attitude towards implementing corporate social responsibility through charity events and to comprehend the scale in which society is ready to take active part in charitable activities, taking into account the economic pressure. Based on the study results about the charity event “Labestības diena” the author makes conclusions about the importance of corporate social responsibility in the context of economic recession and tests the following hypotheses: In the context of an economic downturn charity is of a particular importance for building a socially responsible corporate image; In the context of an economic downturn audience`s attitude towards corporate social responsibility implemented through charitable activities is clearly positive, but their overall efectiveness decreases. This thesis concudes that corporate social responsibility initiated charity is particularly important to both society and companies that express social responsibility. Society receives both direct and indirect benefits from charity, namely, it generates material means to help the disadvantaged in society, encourages not to be indifferent as well as raises the level of awareness of socially significant problems and teaches to actually help your fellow man. Whereas, to a company this manifestation of social responsibility in times of economic downturn is invaluable, mainly because of the positive reputation it creates. Consequently, even during the economic recession a socially responsible company has more chances not only to keep existing but also to possibly even thrive. Keywords: organizational communication, corporate social responsibility, charity, donation, donation funds, advertising, brand advertising, social advertising, television advertising, LNT.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleKorporatīvās sociālās atbildības nozīme ekonomiskās lejupslīdes kontekstā: telekompānijas LNT organizētā pasākuma "Labestības diena" analīzeen_US
dc.title.alternativeThe role of corporate social responsibility in the context of economic recession: The analysis of the charity event "Labestības diena" organized by television company LNTen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию