Ziņu aģentūras LETA reputācijas aspekti
Autor
Kudrjavceva, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma „Ziņu aģentūras LETA reputācijas aspekti”. Ziņu aģentūras LETA reputācijas aspekti tiek pētīti starp četrām klientu grupām– biznesa, mediju, valsts sektora un ārzemju/privāto klientu grupām, kā arī ziņu aģentūras LETA darbiniekiem. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kuri reputācijas aspekti ir svarīgi ziņu aģentūras LETA klientiem, kā atšķiras reputācijas aspektu vērtējums starp klientu grupām, kāds ir reputācijas vērtējums salīdzinot starp ziņu aģentūras LETA klientiem un darbiniekiem, kā arī noteikt, kurā klientu grupā ir viszemākais reputācijas vērtējums.
Pētījuma teorētiskajā daļā tiek apskatīts reputācijas jēdziens un dažādu autoru reputācijas definīcijas. Tiek aplūkota teorija par reputācijas menedžmentu, reputācijas vērtību, kā arī reputācijas novērtēšanas iespējām. Tiek aplūkota teorija par masu medijiem, elektroniskajiem medijiem un ziņu aģentūru lomu un vērtībām.
Pētījuma metodoloģijā tika izmantotas gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās pētnieciskās metodes. Tika izmantota anketēšana, strukturētā un daļēji strukturētā intervija.
Pētījuma empīriskajā daļā tika veikta iegūto datu analīze un izdarīti secinājumi.
Pamatojoties uz Čārlza Dž. Fombruna RQ reputācijas novērtēšanas moduli, bakalaura darba noslēgumā tika secināts, ka LETA kopējais reputācijas vērtējums ir labs, tomēr ir nepieciešams uzlabot vairākus no RQ modeļa komponentiem. Viszemākais reputācijas novērtējums ir darbinieku vidū. Tika secināts arī, ka klientu sadarbības partnera izvēlē un darbinieku darba vietas izvēlē būtisks faktors ir korporatīvas sociālās atbildības aspekts.
Atslēgas vārdi: reputācija, RQ modelis, masu mediji, ziņu aģentūra LETA, SIA „LETA”. The theme of the Bachelor paper is „Reputation aspects of News agency LETA”. These aspects are studied among four groups of clients – business, media, state sector and foreign/private clients as well as news agency LETA employees. The aim of the Bachelor paper is to find out which reputation aspects are important to LETA clients, how does evaluation of reputation aspects differ among client groups, what is the reputation evaluation comparing LETA clients view with the viewpoint of employees, as well as to differentiate, which client group has the lowest evaluation of news agency LETA reputation.
The theoretical part of the research overlooks the concept of term reputation and different authors’ definitions of word reputation. Theory of reputation management, value of reputation, as well as the possibilities of reputation evaluation is examined. Theory about mass media, electronic media and the role and value of news agencies is overlooked in this part of the research.
In the methodology of the research there were qualitative and quantitative research methods used. There were questionnaires and structured and partly structured interviews used.
The empiric part of the paper deals with analysis of data obtained and the conclusions made.
On the basis of Charles J. Fombrun reputation evaluation module, it was concluded at the end of the paper that LETA overall reputation is good; however, it is necessary to improve several components of RQ module. The lowest evaluation of reputation is among employees. It was concluded that for clients, when choosing cooperation partner, and for employees, when choosing work place, an important factor is corporate social liability aspect.
Key words: reputation, RQ module, mass media, news agency LETA, SIA „LETA”.