Show simple item record

dc.contributor.advisorPetrenko, Dmitrijsen_US
dc.contributor.authorSemjonovs, Sandijsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:09Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:09Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21430en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24566
dc.description.abstractDarbs „Vizuālais naratīvs šodienas Latvijas dokumentālajā kino” analizē vizuālā stāsta klātesamību dokumentālajās filmās. Pieņemts uzskatīt, ka veiksmīgs stāsts un teksta naratīvs ir izdevušās dokumentālas filmas priekšnoteikums. Šajā darbā dokumentālā kino panākumu analizēsim no vizualitātes viedokļa. Latvijas dokumentālais kino ir bijis viens no vadošajiem pasaulē, sākot ar Rīgas poētiskā dokumentālistu skolu, turpinot ar Herca Franka un Jura Podnieku starptautisku atzinību guvušajām filmām. Arī šodienas Latvijas dokumentālais kino piedzīvo augšupeju un uzplaukumu. Pāris gadu laikā tapušas gandrīz četrdesmit dažādas, arī ļoti augstvērtīgas filmas. Cik daudz filmas veiksmi veido jaunu vizuālo paņēmienu meklēšana, kā mūsdienu tehnoloģiskais progress nosaka filmu vizuālo estētiku? Sešos Latvijā tapušajos darbos analizēsim vizuālā naratīva formas – kadrējumu, gaismojumu, kompozīciju un citas lietas. Strukturētās intervijas ar operatoriem un montāžas režisoriem palīdzēs izprast vizuālā naratīva veidošanas principus. Dokumentāla filma sākas dzīvē, bet līdzīgi kā cinema verite jeb reālā kino manifestā, tam nav noteiktu beigu robežu, jo dzīve turpinās arī pēc filmas. Viens no galvenajiem bakalaura darba mērķiem konstatēt vai mākslas filmu vizuālie elementi un paņēmieni tiek izmantoti šodienas Latvijas dokumentālajās filmās. Lai to pētītu tiks izmantota naratīva teorija.en_US
dc.description.abstractThe paper “Visual narrative in the contemporary Latvian documentary” analyses the presence of the visual story in documentary cinema. It is accepted to believe that a successful story and a narrative of the text are considered preconditions of a successful documentary film. We will analyse the success of a documentary from the perspective of visuality. Latvian documentary films have always been among the leaders in the world, starting with the Riga School of Poetic Documentary Cinema, continuing with the internationally recognised films of Herz Frank and Juris Podnieks. Also, contemporary Latvian documentary cinema is experiencing growth and prosperity. Within a few years more than forty different and high-quality films were created. How much does the success of a film consist of the search for new visual approaches and in what way does modern technological progress set the visual aesthetics of the films? We will analyse the forms of visual narrative – framing, lighting, composition and other things – in six works created in Latvia. Structured interviews with operators and montage directors will help to understand the principles of creating a visual narrative. The documentary film starts in real life, however, unlike cinema verite or a real cinema manifesto, it does not have a definite limit as life continues after the film. One of the key objectives of this Bachelor’s paper is to establish whether the visual elements and techniques of feature films are used also in contemporary Latvian documentary films. The narrative theory was used in order to study it.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleVizuālais naratīvs šodienas Latvijas dokumentālajā kinoen_US
dc.title.alternativeVisual narrative in the contemporary Latvian documentaryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record