Stereotipu kultivācija seriālā "Gossip Girl": jauniešu viedokļu analīze
Autor
Beldava, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Amerikāņu jauniešu seriāls – „Gossip Girl” jau kopš 2007. gada, kad iznāca seriāla pirmā sērija, ir kļuvis aizvien populārāks. Un pamatojoties uz pieaugošo televīzijas ietekmi uz skatītājiem, sava darba ietvaros mēģinu apskatīt to, kā televīzija kultivē seriālā „Gossip Girl” attēlotos stereotipus par to, kādam jābūt jaunietim. Bakalaura darba pētījuma mērķis ir noskaidrot kādu stereotipu veidošanos veicina seriāls „Gossip Girl” un šī seriāla galvenie varoņi. Un vai jaunieši apzinās un izjūt to, ka televīzija atstāj uz viņiem kādu ietekmi. Lai būtu iespējama izvirzīto uzdevumu izpilde, darba gaitā aktuālās informācijas izpētei un apkopošanai izmantotas divas pētījuma metodes: kontentanalīze un aptaujas metode. Un pētījuma rezultātā veiktie pētījumi atspoguļoti ar dažādu tabulu un grafisko diagrammu palīdzību. Darbā tika izmantotas kultivācijas teorija un stereotipizācijas teorija.
Pamatojoties uz veikto pētījumu un apkopotajiem rezultātiem, darba nobeigumā var secināt, ka seriāls „Gossip Girl” tomēr veicina stereotipu kultivāciju jauniešu auditorijā. Ever since year of 2007, when the first epizode of „Gossip Girl” - the american youth tv series - came out, it has beacome even more popular. On increasing television impact on audience basis, in my research I tried to find out how television cultivates stereotypes, about how teenager should be like, which are represented in tv series „Gossip Girl”.
Bachelor thesis goal is to clear up what kind of stereotype development stimulates tv series „Gossip Girl” and the lead characters.And also if youth is aware of that and feels that television leaves some kind of impact on them.
I used two research methods: content analysis method and survey method to fulfill all projective assignments and collect all current information for my research.
And in the end of research, all results are reflected with tabeles and graphical diagrams. I used theories of cultivation and stereotyping.
On managed research basis and summarized results, in the end of my bachelor thesis you can infer, that tv series „Gossip Girl” though stimulates cultivation of stereotypes in youth audience.