Latvijas tūrisma informācijas resursi digitālajā vidē: lietotājorientēta kvalitāte
Autor
Stikute, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Līga
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tūrisma tīmekļa vietnes ir optimāls līdzeklis, kas sniedz informāciju par daudzveidīgām brīvā laika pavadīšanas iespējām visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Bakalaura darba „Latvijas tūrisma informācijas resursi digitālajā vidē: lietotājorientēta kvalitāte” pētījuma problēma ir Latvijas tūrisma tīmekļa vietņu savstarpējā atšķirība pēc satura struktūras un vizuālā noformējuma, kas ietekmē lietotāju informācijas izguves efektivitāti. Darba mērķis ir raksturot tūrisma nozari kā praktiskās darbības nozari un novērtēt Latvijas tūrisma tīmekļa vietņu atbilstību labas prakses kvalitātes kritērijiem, bet, izmantojot anketēšanu, noskaidrot lietotāju viedokli par Latvijas tūrisma tīmekļa vietņu kvalitāti un svarīgākajiem satura struktūras un vizuālā noformējuma izstrādes kritērijiem. Pētījuma daļā analizētas un pēc 38 satura struktūras un 46 vizuālā noformējuma kritērijiem novērtētas 20 Latvijas tūrisma tīmekļa vietnes, kā arī veikta 100 respondentu anketēšanas rezultātu analīze.
Atslēgvārdi: tūrisms, tīmekļa vietne, satura struktūra, vizuālais noformējums, kritēriji. Tourism web sites are the optimal means which provide information about varied possibilities of free time spending in the world, including Latvia. The research problem of bachelor work „The Latvian tourism information resources in digital environment: user-oriented quality” is mutual diferences of the structure of content and visual design of Latvian tourism web sites what influences efficiency of information retrieval by users. The purpose of bachelor work is to describe tourism as a practical activity field and to evaluate the compliance of Latvian tourism web site with good practice quality criteria, as well as using the method of questionnaire to clarify users’ point of view about Latvian tourism web sites quality and the most important criteria of structure of content and visual design. During the research twenty Latvian tourism web sites have been analyzed by 38 structure of content criteria and 46 visual design criteria, moreover, an analysis of the results of questionnaire by 100 respondents has been performed.
Key words: tourism, web site, structure of content, visual design, criteria.