Starptautiskā jauno izpildītāju konkursa "Jaunais Vilnis" reprezentācija Latvijas presē (2002–2012)
Author
Veipa, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Liliāna
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Starptautiskā jauno izpildītāju konkursa "Jaunais Vilnis" reprezentācija Latvijas presē (2002-2012)”. Darba ietvaros tika noteikta un analizēta konkursa „Jaunais Vilnis” reprezentācija drukātajā presē (Diena, Neatkarīgā Rīta Avīze, Telegraf, Chas) Latvijā laika posmā no 2002. līdz 2012.gadam.
Darba teorētiskajā daļā apskatīts populārās kultūras jēdziens, tā vēsturiskā rašanās, populārās kultūras pētniecības pieejas, populārās mūzikas fenomens populārajā kultūrā, tās izpausmes formas (festivāli, koncerti), tā korelācija ar politiku, kā arī slavenības fenomens populārajā mūzikā. Tēmas ietvaros teorētiskajā daļā apskatīta populārā kultūra un mūzika post-padomju telpā. Savukārt metodoloģiskajā daļā izmantota gan kvantitatīvā, gan kvalitatīvā pētniecības metode – kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze.
Darba pētnieciskajā daļā , izmantojot kvantitatīvo kontentanalīzi, lai noteiktu un kvalitatīvo, lai aprakstītu un analizētu, autore pētījusi starptautiskā jauno izpildītāju konkursa „Jaunais Vilnis” reprezentāciju laikrakstos.
Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un pētnieciskās daļas, kā arī secinājumiem un pielikumiem.
Atslēgas vārdi: populārā kultūra, populārā mūzika ,konkurss, Jūrmala, Jaunais Vilnis The topic of this thesis is „Representation of international contest of young singers "New Wave" in Latvian media (2002-2012)”. In this research four main Latvian newspapers - Diena, Neatkarīgā Rīta Avīze, Telegraf un Chas, were investigated to define and critically discuss representation of this festival in the above press.
In literature review term „popular culture”, it’s historical roots, investigation approaches, phenomenon of pop-music in popular culture, it’s forms (festivals and concerts), it’s correlation with politics as well as phenomenon of celebrities in popular culture were critically discussed. Moreover, popular culture was analysed in terms of post-soviet space. As methodology of this thesis qualitative and quantitative research methods were applied – i.e. qualitative and quantitative content analysis.
Within research part of this thesis author has been investigating international pop-music festival’s „New Wave” representation in newspapers using qualitative to define and quantitative content analysis to overlook and analyse press representation.
Thesis contains literature review, methodology and research, as well as conclusions and appendices.
Key words: popular culture, popular music, contest, Jurmala, New Wave