Latvijas publisko bibliotēku tīmekļa vietnes un to informācijas kvalitāte
Autor
Pavārniece, Gaida
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Līga
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Lai aktīvāk notiktu līdzdalība sabiedrības procesos, publiskajām bibliotēkām nepieciešams veidot un uzturēt savas tīmekļa vietnes, kuras nodrošina piekļuves vidi bibliotēku katalogiem, pilntekstu datubāzēm, aktuālai un kvalitatīvai informācijai.
Pētījuma problēma – kā veidot publisko bibliotēku tīmekļa vietni mūsdienīgu, interaktīvu, atbilstoši Tīmeklis 2.0. īpašībām. Lai tīmekļa vietnes informācija spētu kvalitatīvi iekļauties ne tikai Latvijas bibliotēku portālā, bet arī informācijas un izglītības sabiedrības veidošanas procesos.
Pētījuma mērķis bija analizēt un vērtēt tīmekļa vietņu sniegtās informācijas kvalitāti, nosakot kritērijus kvalitātes vērtēšanai .Lai to sasniegtu tika veikta ārzemju prakses pieredzes izpēte, telefoninterviju organizēšana ar ekspertiem un Latvijas rajonu centrālo vai galveno bibliotēku tīmekļa vietņu analizēšana pēc izstrādātiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.
Pētījuma rezultātā tika izstrādāta tīmekļa vietnes veidošanas stratēģija publiskajās bibliotēkās.
Atslēgvārdi: tīmekļa vietne, Bibliotēka 2.0., kvalitāte, sabiedriskās attiecības, interaktivitāte ANOTATION
To promote more active participation within social processes, the public libraries should establish and maintain such Web sites that ensure good access environment to library catalogues, full text databases, and qualitative actual information. The problem of Research was the following: how to make the public library Web sites modern, interactive and agreeable to Web 2.0. characteristics? So that Web site information could be incorporated not merely into the Latvia library portal, but into the informational and educational social formation processes as well.
The goal of Research was to analyze and estimate the quality of the information offered by a Web site, and defining the quality evaluation factors. To attain this goal, foreign practical experience was researched, telephone interviews with experts were arranged, and the Web sites of the Latvian district central or main libraries were analyzed, according to elaborated quality evaluation factors. The result of Research was a new Web site improvement strategy for the public libraries.
Key words: Web site, Library 2.0., quality, public relations, interactivity