Televīzijas piedāvājums jauniešiem un auditorijas vajadzības
Author
Pesecka, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Petrenko, Dmitrijs
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir „Televīzijas kanālu piedāvājums jauniešiem un auditorijas vajadzības”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt jauniešu pieprasījumu un, vai tas atbilst raidījumu „OK!” un „SeMS” piedāvātajam raidījuma saturam.
Bakalaura darba hipotēze ir: LTV7 raidījumu „OK!” un „SeMS”, kas ir orientēti uz jauniešu auditoriju, piedāvājums atbilst pieprasījumam.
Darba gaitā autore izpētīja literatūru, un informāciju no interneta resursiem, kā arī izmantoja kvalitatīvās pētniecības metodes - fokusgrupas interviju, lai uzzinātu, vai jaunieši ir apmierināti ar televīzijas piedāvājumu un kvalitatīvo satura kontentanalīzi, lai noskaidrotu kādas tēmas jauniešu raidījumi lielākoties piedāvā jauniešu auditorijai.
Darba pirmajā nodāļā tiek apskatīta teorija par televīzijas ietekmi uz auditoriju vai skatītāju, auditoriju kā masu komunikācijas elementu, kā vēlmes un vajadzības nosaka mediju izvēli, kāda ir jauniešu auditorijas specifika un jauniešu televīzijas mijiedarbība;
Darba otrajā nodaļā ir raksturotas trešajā nodaļā izmantotās pētījumu metodes.
Trešā nodaļa ietver jauniešu raidījumu „OK!” un „SeMS” aprakstu, fokusgrupas intervijas analīzi, kā arī četru raidījuma „OK!” un „SeMS” kvalitatīvā satura kontentanalīzi.
Balstoties uz literatūras avotu studēšanu un teorētiskās daļas tapšanas laikā iegūtajām atziņām, kā arī pētījuma datu analīzi, tiek veikti secinājumi par jauniešu raidījumu piedāvājumu atbilstību jauniešu auditorijas vajadzībām.
Darba kopējais apjoms, neskaitot pielikumus, ir 56 lapaspuses. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 14 apakšnodaļām, secinājumiem, izmantoto informācijas avotu saraksta un 4 pielikumiem. Literatūras sarakstu veido 42 izmantotās literatūras avoti, t.sk., 14 ārzemju, 5 interneta resursi. Darbā ir iekļauti 2 attēli. The title of bachelor’s paper is „ Televisions offer for youth and auditorium requirements”. The aim of bachelor’s paper is to research youths needs and requirements and does these two TV shows like “OK!” and “SeMS” does meet these requirements.
The hypothesis of the bachelor’s paper is “LTV7 TV shows “OK!” and “SeMS” which is oriented to youth audience does meet these requirements.
During the development of this paper the author carried out analysis of literature, information from internet recourses, so as quality research methods – focus group interviews to know whether the youth audience is pleased with TV offerings and quality content-analysis to discover those subjects that these shows have to offer they’re watchers.
In the first chapter there is theoretical arguments about Televisions influence to the audience or spectator, audience as a mass communication element, who’s needs and requirements does decide the choice of the media, and what is the specifics of youth oriented programs.
In the second chapter there is description of research methods that will be used in third chapter.
The third chapter consists of review of these two TV shows “OK!” and “SeMS”, analysis of focus-group interviews and quality-analysis of four episodes from these two shows.
Based on the literatures references studying and gained theoretical knowledge as well as research’s results analysis some conclusions are made about the offerings compliance with youths needs and requirements.
The total amount of the paper, not including appendices is 56 pages. The paper consist of introduction, 5 chapters 14 sub chapters, conclusions, bibliography and 4 appendices. Bibliography consists of 42 references inclouding 14 foreign and 5 internet resources. There are 2 images in the paper