Jauniešu līdzdalība institucionālajā sportā: sociālo aģentu gaidas par disciplinētību
Autor
Požaricka, Kristina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Felcis, Renārs
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķi - noskaidrot vai un kādā veidā sociālie aģenti palīdz sportojošajiem attīstīt disciplinētības izpausmes, kā rīkojas un tiek galā ar tās interpretāciju un zināšanu pārnesi, ko nozīmē disciplinētība.
Aģentu tīklu teorija, tās saistība ar sportu, sportojošo jauniešu līdzdalība institucionālā sportā raksturošana un sekundāro datu izpēte ir darba teorētiskajā pamatā.
Tika veiktas 19 daļēji strukturētas intervijas ar jauniešiem, vecākiem, treneriem un skolotājiem.
Secināts, ka disciplinētībai piemīt 5 aspekti - noteikumu un uzdevumu izpildīšana; atbildība; laika plānošana; uzvedība un noteikumu ievērošana; paškontrole. Noteicošā loma sportošanas procesā ir treneriem, no kuriem jaunieši pārņem zināšanas un pielieto tās ikdienas dzīvē.
Atslēgvārdi: jaunieši, līdzdalība, institucionālais sports, disciplinētība, aģentu tīkla teorija Research Goals - To find out whether and how social agents help athletes to develop discipline, how they act and deal with the interpretation and knowledge translation about what the discipline means.
Theoretical Basis - Actor network theory, its relationship to sport, youth participation in institutional sport characterization and secondary data research.
19 semi-structured interviews with youth, parents, coaches and teachers are carried out.
It is concluded, that the discipline has five aspects - Implementation of rules and tasks, responsibility, time management, behavior, compliance with the rules and self-control. Sport activity`s key role belongs to coaches, from whom youth adopts the knowledge and applies it in everyday life.
Key Words: youth, participation, institutional sport, discipline, actor network theory