• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interneta vietne "YouTube" kā reklāmas un infoizklaides kanāls 2008. gada pirmajā ceturksnī

Thumbnail
View/Open
309-36799-Reinberga_Ieva_komu040203.pdf (923.3Kb)
Author
Reinberga, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kādus komunikācijas uzdevumus veikusi interneta vietne www.YouTube.com – reklāmas, izklaides, informācijas vai citus - laika periodā no 2008. gada 1. janvāra līdz 2008. gada 31. martam, konstatējot vietnes saturā reklāmai, izklaidei un informācijai raksturīgās iezīmes. Pētījums tiek balstīts uz reklāmas, infoklaides, interneta tehnoloģiju, spēles teorijas, populārās kultūras teorijām, kā arī, atsaucoties uz līdzšinējām analīzēm par vietnes YouTube vēsturi un funkcionalitāti. Pētījuma empīriskās daļas pamatā ir kontentanalīze un dziļās intervijas. Kontentanalīzei ir pakļauti 72 video faili, kas augšupielādēti vietnē 2008. gada pirmajā ceturksnī, savukārt dziļās intervijas veiktas ar deviņiem mediju, mārketinga un reklāmas speciālistiem. Pētījums ļauj secināt, ka infoklaide un izklaide vietnes saturā dominē, salīdzinoši pret reklāmu un informāciju. Atslēgas vārdi: reklāma, infoklaide, izklaide, informācija.
 
The aim of bachelor’s thesis „Internet site YouTube as an advertisement and infotainment channel in first quarter of year 2008.” is to research, which communication tasks internet site YouTube realized- advertisment, infotainment, entertainment, information or is it something else, in period of time from January till March, 2008. And to find infotaimnent and advertisment in the content of the site. Research is based on advertisment’s, infotainment’s, Homo Ludens’s, Popular Culture’s theories and with reference to previous analysis about YouTube’s history and functionality. The base of empirical part’s research is contentanalysis and deep interviews. There are 72 video files from YouTube that are analysed using contentanalysis, and also there are nine deep interwiews with advertisment and marketing experts. This research shows that there are more infotainment and entertainment than advertisment and information in the site. Key words: Advertisment, Infotainment, Entertainment, Information.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24696
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV