Show simple item record

dc.contributor.advisorRoga, Vitaen_US
dc.contributor.authorŠreidere, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:27:30Z
dc.date.available2015-03-24T08:27:30Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other39928en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/24728
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Psihosociālais darbs ar novārtā pamestiem bērniem”. Šobrīd valsts finansiālās situācijas dēļ bērnu pamešana novārtā kļuvusi aktuāla problēma, un to nepieciešams risināt ar psihosociālā darba pieeju. Psihosociālais darbs ir būtiski nepieciešams, lai bērni, kas cietuši no vardarbības veida – pamešana novārtā, varētu veiksmīgi turpināt iekļaušanos socializācijas procesā. Autores diplomdarbam izvirzīja mērķi - pētīt psihosociālo darbu ar novārtā pamestiem bērniem. Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti vairāki pētījuma uzdevumi: pētīt un analizēt bērnu pamešanu novārtā psihosociālā darba teorētisko nostādņu kontekstā, analizēt novārtā pamesto bērnu pazīmes, pētīt psihosociālā darba specifiku ar novārtā pamestiem bērniem, pētīt psihosociālo darbu ar novārtā pamestiem bērniem sociālo darbinieku skatījumā. Diplomdarbs ir strukturēts 4 nodaļās ar 8 apakšnodaļām. Bērnu pamešana novārtā izpaužas nevērīgā vecāku vai citu aprūpētāju attieksmē pret bērnu, bērnu pamatvajadzību nenodrošināšanā. Psihosociālais darbs ar novārtā pamestiem bērniem ir balstīts uz stiprināšanu, atbalsta sniegšanu, psihosociālo izpēti, spējas tikt galā ar problēmu attīstīšanu, uzticības veidošanu, dzīvesprieka nodrošināšanu un pamatvajadzību nodrošināšanu. Sociālie darbinieki, strādājot ar novārtā pamestiem bērniem, pielieto vairākus no psihosociālā darba aspektiem un elementiem, tomēr psihosociālo darbu neatdala kā atsevišķu darba pieeju, bet sasaista to ar sociālo darbu kopumā. Atslēgvārdi: sociālais darbs, psihosociālais darbs, bērnu pamešana novārtā, atbalsts, stiprināšana.en_US
dc.description.abstractThe theme of diploma work is “Psychosocial work with neglected children”. Today country’s financial situation is leaving behind the children neglection problem. This must be solved with psychosocial work approach. Psychosocial work is necessary for the neglected children to successfully incorporate into the socialization process. The authors in this diploma work moved forward objective - research psychosocial work with the neglected children. To get objective in this diploma work were moved forward more tasks – to research and analyze neglected children in the context of theoretical psychosocial work framework, to indicate neglected children, to research the psychosocial work approaches, to research specific of psychosocial work with neglected children and to research psychosocial work with neglected children from the view of social workers. Diploma work is structured in four chapters and eight branches. Children neglect comes from inattentive parents or other carers attitude to children, failure of children basic needs. Psychosocial work with neglected children is based on strengthening, giving support, psychosocial research, develop the ability to cope with problem, confidence building, providing resilience and providing basic needs. Social workers working with neglected children use some of the aspects and elements of psychosocial work, but they don’t discern psychosocial work as separate work approach, they see psychosocial work as whole context of social work. Key words: social work, psychosocial work, child neglect, support, sustaining.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSociālā politika un sociālā darba organizācijaen_US
dc.titlePsihosociālais darbs ar novārtā pamestiem bērniemen_US
dc.title.alternativePsychosocial work with neglected childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record